Budget ZuidAmerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Misteriousblub

Budget ZuidAmerika

Bericht door Misteriousblub »

Hey hallo,

Ik ben al druk begonnen met het plannen van mijn eerste grote reis voor eind 2016!
De Planning is om:Colombia,Peru,Bolivia en Argentinie een bezoekje te brengen.
Ik wil ongeveer 6 maandjes er vertoeven,en mits het budget het toelaat zou ik Panama en Costa Rica ook willen bezoeken.
Gezien er een groot verschil zit tussen wat het per dag zou kosten( Bolivia vs Argentinie) Dacht ik zelf aan 40$ per dag,is dat reeël? of sla ik compleet de plank mis?

tips en advies is altijd welkom,ook ben ik nog opzoek naar gezellige reisgenootjes!

Groetjes Dave,24 jaar
Joris c
Vakantieganger

Re: Budget ZuidAmerika

Bericht door Joris c »

Hoi Dave,

Leuke reis die je gaat maken.
Wat het budget betreft. dat is afhankelijk van hoe je wil reizen. Ga je graag eens op stap? Slaap je in hostels? Eet je op plaatselijke markten? Wil je veel excursies/activiteiten doen?
Tijdens mijn reis heb ik een koppel ontmoet en die reisden met 5 dollar per dag. Couch surfen, liften, weinig tot geen activiteiten, altijd eten op de markten, ... . Het is niet mijn soort van reizen maar dat is persoonlijk natuurlijk. Als ik dan toch in peru ben, wil ik wel naar machu picchu en dergelijke.
Bolivië is inderdaad veel goedkoper dan de rest. Daar kom je met 40 dollar gemakkelijk toe. En peru zal ook nog wel meevallen. Colombia heeft mijn verwachtingen helemaal overtroffen maar was ook wel veel duurder dan verwacht.
Toen ik in Argentinië was, was het crisis daar. Heel veel mensen wilden toen de argentijnse valuta ruilen tegen amerikaanse dollar. Er was een zwarte markt met voordelige tarieven, wat het goedkoper maakte. Maar of dat nu nog zo is, weet ik niet. Ik spreek dan over 3 jaar geleden.
Verder, als je naar costa rica en panama wil moet je per boot of vliegtuig gaan want over land gaat niet. Er worden veel cruises aangeboden voor 3 à 4 dagen. Echt wel de moeite. San blas eilanden is ook niet te missen om even uit te blazen.
6 maanden lijkt een lange tijd maar de meeste landen die je opnoemt zijn ook erg groot, zeker als je enkel de bus neemt.
In welke periode ga je? Ga je ook naar patagonië?
In mijn ogen is het wel te doen met 40 dollar. Je kan dan niet alles doen, maar dat is volgens mij ook niet nodig. Je kan ook wat geld opsparen in Bolivië en Peru voor in de duurdere landen of excursies (machu picchu, cruise, ...)
Als je nog vragen hebt, laat maar weten.

veel plezier
Plaats reactie