Goeiedag mensen,
Ik en een maatje van me zijn van plan om volgend jaar juli tot begin steptember een backpack trein reis te maken door oost europa en de balkan landen.
Wij zijn van plan om vanaf amsterdam naar istanbul te vliegen en vanuit daar terug te reizen via de treinen en bussen. Nou is mijn vraag wat is nu goedkoper? Een interrail te nemen voor een maand en dan op pad te gaan of vanuit istanbul een treinreis te nemen terug naar nederland?
Het schijnt namelijk dat het vervoer in oost europa goedkoop is dus denk ik dat het met losse kaartjes goedkoper is als een interrail. Wat denken jullie?
Ik hoor het graag
Trein reis oost europa
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Trein reis oost europa
het ligt eraan of je helemaal met het openbaar vervoer terug naar Nederland wil.
Ik heb in het verleden voor interrail gekozen omdat weliswaar het reizen in oost europa goedkoop is maar Duitsland was dat zeker niet.. Ik ben in een maand met de trein van Nederland naar Istanbul en terug gegaan. Voor mij was de vrijheid van een interrail pas fijn en kosten besparend omdat ik geen dure trein kosten in Duitsland had.
Dus als je bijv. naar Istanbul vliegt en vanuit zeg eens Krakow terug vliegt kunnen losse tickets goedkoper zijn.
Als je meer de balkan regio in wil is het ook op sommige plekken makkelijker om met de bus te gaan.. als je losse kaartjes hebt is het makkelijker om een keuze voor een bus te maken omdat je niet al voor de trein hebt betaald.
Ik heb in het verleden voor interrail gekozen omdat weliswaar het reizen in oost europa goedkoop is maar Duitsland was dat zeker niet.. Ik ben in een maand met de trein van Nederland naar Istanbul en terug gegaan. Voor mij was de vrijheid van een interrail pas fijn en kosten besparend omdat ik geen dure trein kosten in Duitsland had.
Dus als je bijv. naar Istanbul vliegt en vanuit zeg eens Krakow terug vliegt kunnen losse tickets goedkoper zijn.
Als je meer de balkan regio in wil is het ook op sommige plekken makkelijker om met de bus te gaan.. als je losse kaartjes hebt is het makkelijker om een keuze voor een bus te maken omdat je niet al voor de trein hebt betaald.