Java of Bali en Lombok

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Backpacker10

Java of Bali en Lombok

Bericht door Backpacker10 »

Hallo,

Omdat ik graag een jaar er tussenuit wil om een rondreis te maken heb ik besloten om na het behalen van mijn VWO diploma dit idee werkelijkheid te maken.
Het is de eerste keer dat ik z'n reis ga maken en heb dus nul komma nul ervaring.
Daarom hoop ik dat jullie mij een klein duwtje in de juiste richting kunnen geven.
Het plan is om tot aan september/oktober te gaan werken om vervolgens 3 a 4 weken naar of Java of Bali en Lombok te gaan.
En zoals jullie misschien al aan voelen komen zit daar mijn twijfel..
Wanneer ik deze reis ga maken heb ik een aantal voorwaarden:
- Go with the locals (oftwel, een idee krijgen van hoe het leven van de inheemse bevolking is)
- Duiken
- Landschap ontdekken

Nu is mijn vraag: "Welke reis sluit het beste aan op mijn wensen?"

Ik hoor graag van jullie! ^O^
Jenny
Reisexpert

Re: Java of Bali en Lombok

Bericht door Jenny »

Duiken op Java is lastig. Er zijn wat spots, maar die zijn moeilijker te bereiken (en dus duurder) dan op Bali en Lombok. Ik heb geen idee hoe makkelijk je op Java een uitrusting kan huren, op Bali en Lombok is dat geen enkel probleem.

Java is echter erg mooi en divers met toppers als de Borobudur, Bromo en Ijen. Ook kun je er makkelijk off the beaten trek reizen, veel mensen crossen als een gek door Java en slaan bijvoorbeeld mooie plekjes in de omgeving van Malang over. Of ze boeken een excursie naar de Borobudur en vergeten de tientallen andere tempels op de vlakte van Kedu.

Bali heeft zowel toeristische als niet toeristische plekken. Mijn favoriet is de omgeving van Tabanan en de rijstvelden bij Jatuluwi. De organisatie I like local heeft mooie excursies naar die omgeving (bijvoorbeeld een trekking maken).

Ik zou trouwens op deze eilanden eerder spreken van lokale bevolking dan inheemse bevolking, de eilanden zijn behoorlijk ontwikkeld.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie