4 weken eilandhoppen?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
samgeusens
Reiziger

4 weken eilandhoppen?

Bericht door samgeusens »

Beste lezer,

Ik heb een plan en ben even benieuwd naar tips/toelichting van jullie.

In Januari ga ik 4 weken reizen door Indonesië, ik wil vliegen op Denpasar (Bali) of Jakarta. Vanuit daar wil ik Bali, Lombok, gili's, Nusa Tenggara Bar en Komodo bezoeken. Ik pak dan een binnenlandse vlucht in Labuhanbajo terug naar Denpasar of Jakarta (afhankelijk van mijn vliegticket). Ik wilde eerst vanuit Maumere terugvliegen maar dat is misschien iets te ruim gedacht.

Nusa Tenggara lijkt mij veel minder toeristisch, dit wil ik ook graag hebben. Het is een flink eiland, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben nog nooit in Indonesië geweest maar ben een fan van eilanden, ik ga alleen (heb al solo door Azie en Marokko gereisd).

Ik weet dat het heel wat kilometers zijn maar ik hou wel van reizen, treinen hebben mijn voorkeur!

Wat vinden jullie? Ik lees graag het een en ander!

Mvg,
Sam Geusens
Jenny
Reisexpert

Re: 4 weken eilandhoppen?

Bericht door Jenny »

Bedoel je met Nusa Tengara het eiland Flores? In de provincie Nusa Tengara liggen namelijk meerdere eilanden, maar Flores is het meest bezocht.

Als je 4 weken de tijd hebt en een redelijk tempo aanhoudt kun je heel Flores doorkruisen. Ik zou dan van Bali meteen aan het begin van de reis naar Maumere vliegen en in 1,5-2 weken oberland naar Labuan Bajo reizen.

Vanuit Labuan Bajo kun je met de Perama boot via Rinca en een aantal eilanden voor de kust van Sumbawa naar Lombok reizen. Dit duurt 3 dagen. Je hebt dan nog 1,5 week om een korte indruk van Bali en Lombok te krijgen.

Op mijn website (zie handtekening) staan meer tips.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
samgeusens
Reiziger

Re: 4 weken eilandhoppen?

Bericht door samgeusens »

Ik bedoel voornamelijk Soembawa, in wil vanuit Labuhanbajo terugvliegen naar Denpasar.

Ik ben dus 4 tot 5 weken daar, ik wil wel lekker veel zien. Na Bali, Lombok, Gili's en komodo wil ik misschien nog iets zien.. tips?

Ik hou er van scooter te rijden op eilanden (dit deed ik op Koh Chang, Koh Tao veel), is dat hier ook makkelijk te regelen?

Nog een vraagje, als ik 4 december vlieg en 5 Januari terugvlieg en mijn paspoort is tot 06-2016 geldig, lukt dat of moet ik een nieuwe aanvragen?
Plaats reactie