Thailand binnenlandse vlucht Bangkok naar Chiang Rai

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
luna123

Thailand binnenlandse vlucht Bangkok naar Chiang Rai

Bericht door luna123 »

Hallo

In December vlieg ik naar Bangkok om vanuit daar verder naar Laos te reizen.
Mijn vlucht land om 06:45uur en wil direct een binnenlandse vlucht naar Chiang Rai boeken.
Ik heb een vlucht op het oog met Thai airways om 11:15uur, dan heb ik een overstaptijd van 4,5uur.
Is dat voldoende tijd? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt
GinoT
Wereldreiziger

Re: binnenlandse vlucht

Bericht door GinoT »

Hi Luna,

Leuk dat je naar Thailand gaat!

Ik ga ervan uit dat je op Suvarnabhumi Airport landt.

Met welke vliegmaatschappij vlieg je om precies te zijn? Bedoel je hiermee Thai AirAsia of Thai Air International (Thai Airways)? Thai AirAsia vliegt namelijk vanaf Don Muang Aiport en Thai Airways vliegt vanaf Suvarnabhumi Airport

Mocht je met Thai Airways vliegen naar CM dan zou 4,5 uur genoeg moeten zijn.

Vlieg je met Thai AirAsia dan vertrek je vanaf Don Muang Airport. Don Muang Airport is een kleine 50km rijden van Suvarnabhumi Airport. Er is een gratis shuttle bus tussen deze 2 airports. Deze vertrekt om de 30 minuten en de reistijd zal plusminus 50 minuten bedragen.
In mijn opinie zal 4,5 uur kunnen. Alleen mochten er tegenslagen/vertragingen zijn op de heenweg en mocht het druk zijn bij de paspoortcontrole dan zal 4,5 uur krap zijn.
Voordat je je bagage hebt en door de paspoortcontrole bent ben je gauw een uur verder. De reis naar van Suvarnabhumi naar Don Muang met de shuttle bus zou ik max 80 minuten voor uittrekken (geval je de bus net mist). De uiterste inchecktijd voor Thai AirAsia binnenlandse vluchten is 45 minuten. Op zich heb je dan nog genoeg tijd over. Dit is dan zonder tegenslagen en/of vertragingen.

De shuttle bus is gratis, maar zorg wel dat je je ticket/boarding pass klaar hebt als bewijs. Papier of digitaal op je telefoon voldoen. Je hoeft geen ticket aan te vragen of te reserveren voor deze transfer. Het is een first come, first serve service. Bij aankomst op Survanabhumi Airport ga je naar de 2e verdieping en bij deur 3 naar buiten. Buiten bij deur 3 zul je vertrekbalie van de shuttle transfer zien, loop hierheen en laat je boarding pass zien. Na dit krijg je een ticket. Is de bus vol, dan is je ticket goed voor de volgende. Voor de handigheid heb ik de link van het busschema toegevoegd:

- http://www.suvarnabhumiairport.com/en/1 ... don-muaeng

Heel veel plezier en fijne vakantie!
luna123

Re: binnenlandse vlucht

Bericht door luna123 »

Bedankt voor je reactie
Ik vlieg met China Airlines naar Bangkok Suvarnabhumi Airport.
En de binnenlandse vlucht gaat ook vanaf Suvarnabhumi Airport met Thai Airways International.
Plaats reactie