Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
BAAL BAAL BAAL
via mijn werk mag ik fotoalbums maken. 1 voor hun =1 gratis voor mij. Maar helaaspindakaas de software werkt niet met het kleine scherm van mijn Acer aspire one Zag mezelf al zo lekker in een verloren uurtje knutselen aan een mooi album. Baal er wel van
Waar ik ook van baal is dat ie met een Microsoft Office Home and Student 2007 versie zou komen maar nu blijkt dat je alleen 25 keer alles onbeperkt mag gebruiken en je daarna een zeer uitgekleede versie krijgt of het software pakket moet gaan kopen. Heeft iemand hier nog tips voor (of codes )
Ik kan met moeite een bestaand Worddocument openen maar ik mag er niets in wijzigen. superirritant
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Of je gebruikt gewoon OpenOffice, doet 95% van wat MS Office kan, kan ook gewoon de bestanden aan, maar is wel gratis. Voor professioneel gebruik prefereer ik weliswaar nog steeds MS Office, maar voor thuisgebruik voldoet het uitstekend.
Overigens wat betreft die studentenlicentie, is die dan wel geactiveerd? Volgens mij werkt elke installatie van Office een beperkt aantal keren volledig, totdat je de activatieprocedure hebt doorlopen, dan werkt ie geheel zonder beperkingen.
Veiliger is via nieuwsgroepen. Voor mooie lijstjes met programma's (wat kun je downloaden). Ftd downloaden (http://www.ftd.nu)
Voor downloaden heb je een nieuwslezer nodig (newsleecher of grabit, grabit is gratis)
Je moet quickpar en winrar hebben
Je moet een nieuwsserver abonnementje hebben als je provider zelf geen goeie nieuwsserver heeft (bv eweka)
Overigens wat betreft die studentenlicentie, is die dan wel geactiveerd? Volgens mij werkt elke installatie van Office een beperkt aantal keren volledig, totdat je de activatieprocedure hebt doorlopen, dan werkt ie geheel zonder beperkingen.
Ik moet idd een activatiecode invoeren...maar ik heb die code niet.
Bedankt allemaal voor de tips. Ik ga eens kijken of ik snap wat ik er mee moet
Veiliger is via nieuwsgroepen. Voor mooie lijstjes met programma's (wat kun je downloaden). Ftd downloaden (http://www.ftd.nu)
Voor downloaden heb je een nieuwslezer nodig (newsleecher of grabit, grabit is gratis)
Je moet een nieuwsserver abonnementje hebben als je provider zelf geen goeie nieuwsserver heeft (bv eweka)
El Niño schreef:
Slurp jij lekker al die virussen naar binnen dan met je Torrents. Niet aan mij vragen of ik ze dan weer van je PC af wil halen hoor.......
Ik zeg niet dat torrents 100% veilig zijn (al zijn er veel sites die slechte torrents heel snel signaleren dankzij een systeem van zelfregulatie), maar waar baseer je het op dat nieuwsgroepen anders zijn? Overal zit er troep tussen, daar dus ook.
Hoeft overigens geen probleem te zijn, daarvoor hebben ze gratis virusscanners als Avira uitgevonden.
Het is Openoffice.org geworden. Ziet er goed uit en lijkt qua werking erg op windows.
heb ik nog 1 probleem
Microsoft Office Picture Manager.
Ik zoek nog steeds een goed alternatief.
Paint kan ik niks mee, irritant programma.
Picassa kan je wel mooi mee bewerken maar ik kan maar niet vinden hoe ik snel even een fototje kan verkleinen terwijl ik hem ook kan bewerken.
Dit is eigenlijk de functie van office picture manager die ik bij alle andere mis.
Als ik een hele serie foto's wil verkleinen dan gebruik ik VSO image resizer maar voor het onderdeel RARA op dit forum wil ik vaak even snel 1 fototje pakken, de hints wegsnijden en dan snel op een standaard formaat verkleinen
Iemand een tip voor een (gratis te downloaden) fotobewerkingsprogramma waarmee je ook makkelijk het formaat kan aanpassen?
Patrick87 schreef:
Hoeft overigens geen probleem te zijn, daarvoor hebben ze gratis virusscanners als Avira uitgevonden.
Sinds de gratis AVG m'n laptop heeft verwoest vorig jaar, ben ik geen fan meer van gratis virusscanners. Programma had 'per ongelijk' een actie automatisch gestart waarbij cruciaal programma werd gewist... fijn. Alles moest opnieuw geinstalleerd worden. Heb m'n laptop definitief afgeschreven.
Patrick87 schreef:
Sinds de gratis AVG m'n laptop heeft verwoest vorig jaar, ben ik geen fan meer van gratis virusscanners. Programma had 'per ongelijk' een actie automatisch gestart waarbij cruciaal programma werd gewist... fijn. Alles moest opnieuw geinstalleerd worden. Heb m'n laptop definitief afgeschreven.
Hmmm ik weet niet of je de schuld daarvan bij de virusscanner kunt leggen en al helemaal niet bij virusscanners in het algemeen of specifiek alleen die gratis zijn.
Sterker nog, ik denk dat iedereen die nog betaald voor een virusscanneer een dief van zn eigen portemonnee is. Ik gebruikte eerst trouwens ook AVG, maar sinds een tijdje dus Avira antivirus, ook volledig gratis en nóg beter.
In diverse onafhankelijke tests zelfs beter dan Norton en McAfee!
El Niño schreef:
Slurp jij lekker al die virussen naar binnen dan met je Torrents. Niet aan mij vragen of ik ze dan weer van je PC af wil halen hoor.......
Ik zeg niet dat torrents 100% veilig zijn (al zijn er veel sites die slechte torrents heel snel signaleren dankzij een systeem van zelfregulatie), maar waar baseer je het op dat nieuwsgroepen anders zijn? Overal zit er troep tussen, daar dus ook.
Patrick...niet zo blaten zonder dat je weet waar je het over hebt he. Nieuwsgroepen staan er om bekend dat er nauwelijks virussen op staan. Ik werk er al jaren mee. Er is alleen een half jaartje geleden een akkefietje geweest (ruzie tussen postergroepen ofzo, maar zelfs dat viel op zich nog wel mee; welke idioot opent een exe filetje omdat er zgn een password op de rars zou zitten ). Lees je eens in zou ik zeggen (http://www.binaries4all.nl). Ander voordeel is dat het geen P2P is. Da's ook weer veiliger wegens geen kans op hackers op je PC.
bolletjeom schreef:
Iemand een tip voor een (gratis te downloaden) fotobewerkingsprogramma waarmee je ook makkelijk het formaat kan aanpassen?
The Gimp.
Of Irfanview. Je kunt dat soort dingen trouwens heel makkelijk zelf zoeken door te googlen op "freeware". Met "freeware foto" zag ik The Gimp net ook zo staan trouwens .