Keuze maken voor bestemming

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Maartje1989

Keuze maken voor bestemming

Bericht door Maartje1989 »

Hallo,

Ik ga over een paar weken naar Azie, maar ik heb nog niets gepland. Ik kan 2 a 3 maanden gaan en twijfel erg over de bestemming.
De eerste 2 weken gaat er een vriendin mee voor een voor haar gewone vakantie, daarna zal ik alleen verder gaan.

Wat is een goede bestemming in Azie om in 2 weken veel te kunnen zien? (en dus mee te starten). Ik dacht eventueel aan Sri Lanka, heeft iemand nog andere ideeen? Andere opties voor daarna: Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja. Ook wil ik graag eindigen met een strandbestemming, ik dacht eventueel aan de Filipijnen of Lombok (laatste wellicht beter ivm het weer).
Geen idee welke landen het meest de moeite waard zijn! Ik moet natuurlijk een selectie maken, lastig..

Ik ben op zoek naar mooie natuurlijk, cultuur, en wil ook nog graag mijn PADI halen. Kan natuurlijk goedkoop op Ko Tao, maar wellicht zijn er nog andere goede opties?

Alvast bedankt!
Jenny
Reisexpert

Re: Keuze maken voor bestemming

Bericht door Jenny »

Er zijn heel veel mooie bestemmingen in Azië waar je je prima 2 weken kan vermaken. Veel reizigers starten in Thailand omdat dat land veel faculteiten heeft voor (beginnende) reizigers en omdat je er overland verder kunt. Nadeel van Sri Lanka is dat je naar de volgende bestemming moet vliegen.

Een optie voor een reis van 2-3 maanden zou met de vrienden het midden en boorden van Thailand zijn, als ze weg is nog twee weken in je eentje in het zuiden, dan een week of 2-3 het Maleisische schiereiland en afsluiten in Indoensië.

Een andere mooie route met minder strand is in 3 maanden het rondje Thailand - Laos - Cambodja - Thailand te maken.

Er zijn teveel mogelijkheden om hier even op te sommen. Op www.ikreis.net deel ik mijn ervaringen en er zijn veel andere reizigers met websites. Op deze site vind je veel praktische zaken. Goede en foute routes zijn er niet, je kan gewoon niet alles zien. Maar dat is niet erg, want zi blijft er altijd wat over voor een volgende keer. 8)7
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Dat is altijd de hamvraag. Waar ga ik beginnen.
Wat Jenny al aangeeft je kan je prima vermaken.

Is het je eerste backpackervaring?

Wellicht een goed idee dan in Thailand te starten. Dit is toch het meest ''vakantieland'' achtige

Als je begint in Thailand en er ook eindigt zou je idd je padi kunnen doen op ko tao.. Dan eindig je ook lekker relaxed op het strand en niet al te ver van bangkok vanaf waar je dan weer terugvliegt..

Opzich heb je best veel strand van je kan vanaf cambodja al een stuk strand meepakken alvorens je naar de kant van ko tao gaat..

In die periode die je gaat kan je ook nog vietnam mee pakken..

Veel plezier!
Maartje1989

Bericht door Maartje1989 »

Bedankt voor jullie reacties!
Die vriendin gaat niet meer mee en ik denk dat ik inderdaad maar in Thailand ga starten. Ik ben wel eerder al in Maleisie, Indonesie en Singapore geweest, maar dat was geen backpack vakantie en ik was ook niet alleen..
Daarna wil ik inderdaad graag Laos, Cambodja en Vietnam doen. Is het haalbaar om die 4 landen in 3 maanden te doen zonder te haasten? Lijkt me wel een goed idee om af te sluiten op het strand inderdaad :)

Hebben jullie verder nog must do's/sees in die landen? Ben erg benieuwd!
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

JA hoor is goed te doen!

DO jungle trekking chiang mai / Ha long bay / Ankor
DONT je spullen onbeheerd achter laten in de bussen in vietnam

Pfoe er is zoveel leuks.. In die periode kom je echt wel overal langs.. tis best het standaard rondje.. En dat is niet voor niks zo haha:P
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

kevinmp schreef:DONT je spullen onbeheerd achter laten in de bussen in vietnam
Dat moet je nergens doen, bv. ook niet bij die 'vriendelijke' meneer die je bed in de nachttrein naar Chiang Mai komt opmaken.
Plaats reactie