Reizen met moeder,iemand suggesties?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
HeyHey

Reizen met moeder,iemand suggesties?

Bericht door HeyHey »

Allo mensen,

Ik ga komende zomer (juli-augustus) met me moeder naar Azië voor vier weken. Zelf ben ik al vaak genoeg in Azië geweest maar mijn moeder nog nooit dus wil haar een keer meenemen :).

Ik ben een route aan het uitstippelen en accomodaties maar ik heb wel een soort van idee hoe ik het wil doen maar ik heb nog wat advies nodig. Wij gaan dus roughly voor 4 weken weg. We beginnen in Seoul of Taipei en blijven daar voor een week. Daarna vliegen wij door naar Bangkok om daar max 4 dagen blijven. Volgens willen wij door naar Krabi (provincie) om daar voor een week te blijven voor een "strand vakantie" en het liefst wil ik ergens afgelegen zitten in een resort, hopelijk met een beetje Robison gevoel :), wie heeft hier tips over accommodatie of plaats? Daarna door naar KL voor een paar dagen. Na KL wil ik ergens in Malaysia (evt. vliegend) het zelfde doen als in Krabi, once again iemand suggesties? Dan nog een paar dagen in Singapore :).

Qua accommodatie heb ik nog een klein dingetje en daarom vind ik het ook zo moeilijk. Normaal gesproken als ik op reis ben verblijf ik altijd low-budget (hostels etc) maar ik zie mijn moeder dit niet doen. Dus accommodatie moet wel wat luxueus zijn maar ik wil absolute niet toeristisch en/of in een grote hotel keten verblijven.

Alvast bedankt voor alle suggesties ^O^
Travelator
Reisexpert

Re: Reizen met moeder,iemand suggesties?

Bericht door Travelator »

Hey Hey, Hey Hey ; )

Eilandjes met een robinson gevoel zijn er in de buurt van krabi genoeg. Pak even een kaart van Thailand erbij en zoek een paar onbekende eilandjes op. Er zijn er zeker een aantal waar je zowel rust vindt als een beetje luxe.
Paar voorbeelden: Ko Lanta, Ko Jum, Ko Muk, Ko Kradan, Ko Libong, Ko Payam (iets verder naar het noorden) etc...
Ij Maleisië zou ik in jouw geval gaan voor Perhentian Besar en dan wel voor Flora Bay.
Kan even geen voorbeelden uit mn hoed trekken, want schrijf dit op mn telefoon... Even googelen!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
gemonde
Reiziger

Re: Reizen met moeder,iemand suggesties?

Bericht door gemonde »

Koh kradan hoor en lees ik zeer veel goede verhalen over. Wij gaan er dit jaar ook heen. Het ziet er in iedergeval fantastisch uit. En zijn maar paar accomodaties, waarvan 1 luxe resort, rest rieten bungalows zover ik weet.
Plaats reactie