Hallo iedereen,
Ik heb zojuist een geweldig besluit genomen. Mijn ticket naar Cuba is geboekt! Ik probeer nu allerlei adressen van casa particulares te achterhalen en een handige route uit te stippelen, zoals waar ik bijv. het beste kan beginnen. Ik vertrek op 1 juni naar Varadero. Ten slotte vroeg ik mij af of er misschien ook nog andere reizigers zijn die in dezelfde periode in Cuba aanwezig zijn? Alle tips, do's en dont's zijn van harte welkom.
Ik vind het allemaal erg spannend.
Alvast bedankt!
Rondtrekken door Cuba in juni.
Re: Rondtrekken door Cuba in juni.
Mijn tip voor casas is om de eerste te boeken, vervolgens iedere keer aan de host te vragen of ze iemand in de volgende stad kennen. Zij bellen een vriend en die haalt je op in de volgende stad. Erg leuk en flexibel en ik kwam altijd in een leuke casa.
Voor mij waren Havana, Viñales, Trinidad en Santa Clara echte musts. Toen ik in Varadero was waren casas daar nog illegaal, dus weet niet hoe dat nu zit. Ik zat daar in een buitenwijk, ver weg van alle hotels en op het strand was dan ook niemand of doordeweeks wat locals. Lijkt mij persoonlijk veel toffer dan overbevolkte stranden in de buurt van de hotels.
Voor mij waren Havana, Viñales, Trinidad en Santa Clara echte musts. Toen ik in Varadero was waren casas daar nog illegaal, dus weet niet hoe dat nu zit. Ik zat daar in een buitenwijk, ver weg van alle hotels en op het strand was dan ook niemand of doordeweeks wat locals. Lijkt mij persoonlijk veel toffer dan overbevolkte stranden in de buurt van de hotels.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl