1 maand indonesie en 3 weken china

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Sannexxx

1 maand indonesie en 3 weken china

Bericht door Sannexxx »

Goedenavond,
Eindelijk ga ik mijn droom waar maken, 2 maanden met mijn backpack naar Indonesie en China.
Dit is mijn eerste ongeorganiseerde reis " wel georganiseerd naar Thailand geweest" en ook de eerste keer dat ik alleen ga.
Graag hoor ik jullie mening, is het zonde om korter door Indonesie te reizen " 1 maand ipv 2" om zo ook iets van China te kunnen zien?
Door Bali ga ik echt reizen, veel per trein etc.
In China " Hongkong en Beijng" wil ik rustiger gaan reizen, een beetje kunnen wennen aan de cultuur en meer vakantie vieren zeg maar.

Route " wat vinden jullie ervan?
Vertrek 23-08-15
Dag 1: Amsterdam/Jakarta
Dag 2: Jakarta, overnachting.
Dag 3: vroeg met de trein naar Bogur "3 uur?"
Tot Dag 6: Bogur.
Dag 6: na het ontbijt met d trein naar Yogykarta " 7/9 uur?"
Tot Dag 10 in Yakarta
Dag 10: Na het ontbijt met de trein naar Malang " kan ik beter voor de nachttrein kiezen?"
Dag 11: richting Bromo vulkaan rijden.
Dag 12: Malung nacht Tour Vulkaan.
Terug naar hostel, dan vervoer regelen Malang AirPort.
Dag 13 overnachting of meteen een vlucht naar Bali Denpasar " 2,5 uur"
Gelijk door naar Ubud
Dag 14 tot 28: bali " staat veder nog open"

Deel 2 *O*
Dag 28: Denpasar naar hongkong
Dag 28 tot dag 33 honkong
Dag 33: hongkong/ being.
2 weken Beijng en dan terug naar Amsterdam!

Groetjes!!
Jenny
Reisexpert

Re: 1 maand indonesie en 3 weken china

Bericht door Jenny »

Je kan je makkelijk twee maanden in Indonesie vermaken, maar een maand China en een maand Indonesie is ook een leuke trip. Ik zou wel overwegen om een beetje rond te reizen door China en meer te zien dan alleen Beijing. Er is veel te doen en te zien, maar ik had na een week echt een beetje genoeg van de drukte.

Wat je reis door Indonesie betreft:

- aangezien je volgens mij niet echt de tijd neemt om rond te kijken in Jakarta (is ook niet echt de moeite), kun je misschien beter bij aankomst op het vliegveld gelijk door naar Bogor. de reistijd is ongeveer 1,5 uur, net zo lang als naar het centrum van Jakarta zelf.

- In Bogor is niet zo heel veel te zien, twee dagen is voldoende om de stad rustig te verkennen en de theeplantages in de buurt te bezoeken.

- 3 dagen Yogyakarta is juist wat aan de korte kan. Ik zou zeker 2 dagen in de stad zelf zijn, dan nog een dagje naar de Borobudur, een dag naar de Prambanan en misschien nog naar het Dieng Plateau. In midden Java is heel veel te doen!

- ik zou niet van Malang naar Bali vliegen, maar overland reizen. Is vermoeiend, maar je ziet dan wel de Bromo en de Ijen vulkaan. Deze trip kun je waarschijnlijk in Malang boeken, maar mocht dat niet lukken dan kun je naar Probolinggo reizen en het daar regelen. Het kan evt. ook vanuit Yogya, maar dan zie je Malang niet en heb je nóg een lange reisdag erbij. Dit zou ik dus niet doen.

- Bali vrij? Lekker zou houden. Afhankelijk van de hoeveelheid tijd die je neemt heb je 1,5 - 2 weken over, en kun je kiezen om bv. in Ubud (cultuur), Lovina (snorkelen/duiken/relaxen) en in Munduk te blijven (wandelen).

Bij deze een linkje voor bezienswaardigheden Bali http://www.ikreis.net/p-191/bezienswaardigheden-bali. Ik ben inmiddels vaak op Bali geweest (en heb er een tijdje gewoond) dus op mijn site staan ook tips om het toerisme te vermijden. *O*
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Twee reusachtige landen in twee maanden proppen? In China is zoveel te zien. Beijing en Hongkong zijn dan 'meeeh'. Zonde om zo lang in die twee steden te zitten. Misschien leuker om er gewoon een eiland van Indonesië (bijvoorbeeld Sumatra) aan te plakken en vervolgens een keer de tijd te nemen voor China?

De combinatie China en Indonesië vind ik ook gewoon heel onlogisch :P
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Sannexxx

Bericht door Sannexxx »

Bedankt voor jullie reactie's :),
Ik weet dat het wat onlogisch klinkt " vandaar de vraag, heb wat twijfels over China"
Het zit namelijk zo, ik wil dolgraag naar China, maar vind het best een grote stap.. Althans voor een eerste reis alleen.
Maar omdat ik nu toch al een maand naar Indonesie gaat en daar wat kan wennen aan alles, wil ik toch graag veder reizen naar China.. " ik zal hier nog even goed over nadenken en kijken wat ik nog kan toevoegen etc."
Bedankt voor de tips, ik ga mijn route voor Indonesie wat aanpassen en dan plaats ik hem weer!
Je site heb ik al gezien Jenny :), ik heb je al veel voorbij zien komen tijdens t zoeken! ^O^

Er staat dat ik per trein door bali ga reizen, maar ik bedoel natuurlijk door Indonesie, en op Bali wil ik juist gaan relaxen.
Sannexxx

Bericht door Sannexxx »

" tot dG 10 Yakarta moet natuurlijk tot dag 10 in yogykarta zijn"
Sannexxx

Bericht door Sannexxx »

- ik zou niet van Malang naar Bali vliegen, maar overland reizen. Is vermoeiend, maar je ziet dan wel de Bromo en de Ijen vulkaan. Deze trip kun je waarschijnlijk in Malang boeken, maar mocht dat niet lukken dan kun je naar Probolinggo reizen en het daar regelen. Het kan evt. ook vanuit Yogya, maar dan zie je Malang niet en heb je nóg een lange reisdag erbij. Dit zou ik dus niet doen.

- Bali vrij? Lekker zou houden. Afhankelijk van de hoeveelheid tijd die je neemt heb je 1,5 - 2 weken over, en kun je kiezen om bv. in Ubud (cultuur), Lovina (snorkelen/duiken/relaxen) en in Munduk te blijven (wandelen).
*O*
Bedankt voor je uitgebreide antwoord :)! Ik ga hier en daar wat dingen aanpassen!

Eigenlijk wil ik ook overlands reizen naar Bali, maar ik kwam er niet helemaal uit,
Ik had gevonden dat ik een Ferry kon nemen vanaf Bangyuwangi haven Kepang, alleen kan ik hier veder geen duidelijke informatie over vinden?

Waar moet ik dan naartoe vanaf Melang, als ik veder wil reizen naar Bali? " de Bromo heb ik dan al bezocht"...
De ijen vulkaan wil ik ook wel zien, kan ik daar langs komen via mijn route naar Bali?

Kan ik in China anders beter p. Trein naar Beijng reizen..
Ik wil alleen niet naar Shanghai of Xian, wat is dan een goede route?
Had al gezien dat ik vanaf hongkong de sneltrein kan pakken " nachttrein"
Ik wil sowieso naar Hongkong en Beijng..
Gulliun zou ik ook graag willen zien, alleen dat wijkt weer erg af!
Wat is een leuke route van hongkong naar Beijng in 3 weken?

Bedankt :Y
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Sannexxx schreef: Eigenlijk wil ik ook overlands reizen naar Bali, maar ik kwam er niet helemaal uit,
Ik had gevonden dat ik een Ferry kon nemen vanaf Bangyuwangi haven Kepang, alleen kan ik hier veder geen duidelijke informatie over vinden?

Waar moet ik dan naartoe vanaf Melang, als ik veder wil reizen naar Bali? " de Bromo heb ik dan al bezocht"...
De ijen vulkaan wil ik ook wel zien, kan ik daar langs komen via mijn route naar Bali?
Je maakt het jezelf te moeilijk :? Pak even een kaart erbij en kijk mee.

Je kán van Malang naar de Bromo en dan terug naar Malang. En dan van Malang naar Bali. Zoals je ziet ga je dan eerst een stuk naar het oosten, dan terug naar het westen en dan weer naar het oosten. Op de kaart lijkt het misschien een klein stukje, maar doordat je een deel van het traject dubbel moet afleggen ben je zo een uur of 6-8 EXTRA kwijt. Zou ik niet doen.

Vandaar mijn advies om in Malang (of Probolinggo) een tour te boeken naar Ijen én de Bromo. Dat ligt ongeveer op de route naar Bali. Je wordt dan afgezet bij de ferry in Banyuwangi en 1,5 uur later ben je in Gilimanuk op Bali. De ferry gaat 1-2x per uur, dus je hoeft nooit lang te wachten.

Wil je toch zelf alles doen? Dan kun je van Malang naar de Bromo, terug naar Malang, met de trein naar Kalibaru, daar een excursie boeken naar Ijen en dan door naar Bali. Dit kost meer moeite, meer tijd, meer geld maar het kan.
Sannexxx schreef:Kan ik in China anders beter p. Trein naar Beijng reizen..
Ik wil alleen niet naar Shanghai of Xian, wat is dan een goede route?
Waarom wil je niet naar Xi'an? Ik vond het een leuk stadje.

In China heb ik meer naar het oosten gereisd (vanuit Vietnam naar Yunnan en uiteindelijk per trein van Chengdu naar Beijing), dus van het deel wat jij noemt kan ik weinig zeggen. Behalve dat nachttreinen in China een hele fijne manier zijn om te reizen?
Sannexxx

Bericht door Sannexxx »

Hallo allemaal,

Ik denk dat mijn China reis er zo uit gaat zien:

Van Bali vliegen naar Guilin
Guilin vlucht naar Xian
Xian vlucht naar Shanghai
Shanghai/Nachtrein naar Beijng
Beijng/Amsterdam!

Wat kan ik beter doen?
Xian vlucht Shanghai
Beijng vlucht Amsterdam

Xian vlucht Beijng,Shanghai/Shanghai vlucht Amsterdam
In 3 weken tijd!

Zoals jullie zien ga ik niet meer naar Hongkong " helaas, maar ik moet voor een visium aan kunnen tonen dat ik in China aankom en dat ik China verlaat..
Dus vanaf hongkong veder reizen China in, gaat dus alleen per vlucht!"

Ik heb voor vluchten gekozen aangezien ik niet veel tijd heb en ook niet te overhaast wil reizen in China.
Ook de prijzen voor een ticket zijn prima te doen! " al moet ik nog even informeren hoeveel dit kost.*

Amsterdam/Jakarta
Bali/hongkong
Hongkong/Shanghai
Beijng/Amsterdam
Deze route zou €1100 kosten!
* misschien kan het nog goedkoper, ik heb zelf nog niet veder gekeken*

Wat vinden julle?
Jenny wat denk jij? :)

Fijne dag! :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Sannexxx schreef:Ik heb voor vluchten gekozen aangezien ik niet veel tijd heb en ook niet te overhaast wil reizen in China.

....

Wat vinden julle?
Jenny wat denk jij? :)
Ik heb de afgelopen jaren minstens 10 keer per jaar gevlogen en ik vind vliegen geen relaxe manier van reizen. Je koopt tickets vaak ver van tevoren, omdat je anders veel meer betaalt. Maar je bent daarom minder flexibel.

Ik zou daarom minder vliegen. Bijvoorbeeld van Bali naar Shanghai en dan met bussen en treinen naar Beijing. Ik ken dit stukje China niet uit eigen ervaring, maar op sites van groepsreizen als koning aap en Sawadee kun je vast inspiratie opdoen. In de meeste seizoenen kun je treintickets prima kort voor vertrek boeken, dus je kan makkelijk ergens langer of korter blijven.
Plaats reactie