tips 3 weken maleisie
-
tips 3 weken maleisie
Hallo allemaal,
In de zomer gaan mijn vriendin en ik 3 weken naar Maleisie. We hebben een retourtje Singapore geboekt. Vanuit Singapore hebben we een vlucht naar Kuala Lumpur geboekt. Voor de verdere invulling ben ik me een beetje aan het orienteren.
Dag 1 Singapore
Dag 2 & 3 Kuala Lumpur
Ik zat eraan te denken om daarna naar de Cameron Highlands te gaan. (minimaal een nachtje of 2)
Daarna naar Langkawi. (minimaal een nachtje of 3), Penang dus overgeslagen
Ik hoopte dat het een beetje te doen is om daarna naar het oosten te gaan, Perhentian Islands en daarna naar Borneo. En daarna dus weer terug naar Singapore.
Heeft er iemand tips? Dus of deze route globaal te doen is? Sla ik iets heel belangrijks over? Ik denk dat ik veel wil zien in 3 weken maar ik denk niet dat we hier snel nog een keer terug komen dus het lijkt me ook zonde om Borneo bijvoorbeeld links te laten liggen. Alle opmerkingen zijn welkom!
Alvast bedankt.
In de zomer gaan mijn vriendin en ik 3 weken naar Maleisie. We hebben een retourtje Singapore geboekt. Vanuit Singapore hebben we een vlucht naar Kuala Lumpur geboekt. Voor de verdere invulling ben ik me een beetje aan het orienteren.
Dag 1 Singapore
Dag 2 & 3 Kuala Lumpur
Ik zat eraan te denken om daarna naar de Cameron Highlands te gaan. (minimaal een nachtje of 2)
Daarna naar Langkawi. (minimaal een nachtje of 3), Penang dus overgeslagen
Ik hoopte dat het een beetje te doen is om daarna naar het oosten te gaan, Perhentian Islands en daarna naar Borneo. En daarna dus weer terug naar Singapore.
Heeft er iemand tips? Dus of deze route globaal te doen is? Sla ik iets heel belangrijks over? Ik denk dat ik veel wil zien in 3 weken maar ik denk niet dat we hier snel nog een keer terug komen dus het lijkt me ook zonde om Borneo bijvoorbeeld links te laten liggen. Alle opmerkingen zijn welkom!
Alvast bedankt.
-
- Reisexpert
Re: tips 3 weken maleisie
Hi,
Ik zou zeker Melaka niet overslaan! Dit is goed te doen als dagtripje vanuit KL (uurtje of twee met de bus), al zou ik zelf minstens één overnachting plannen. Als je maar één dag gaat, zou ik je aanraden niet te gaan in het weekend, als de night markets staan. Dan is het altijd zo'n drukke en hectische toestand en zoveel interessants wordt er niet verkocht (vind ik).
Je krijgt een beter beeld van Melaka als je op een andere dag gaat. Lekker eten en drinken in de cafeetjes en een beetje struinen door de straatjes van Chinatown. Echt wel de moeite waard. Ik zou zelf één dag met en één dag zonder night markets plannen, dan heb je het allebei gezien en kun je zelf een mening vormen : )
Ook Penang is absoluut de moeite waard, maar op Langkawi ben ik zelf niet geweest, dus ik zou niet kunnen zeggen wat leuker of mooier is. Wel weet ik dat ik Georgetown zelf niet zou overslaan.
Ik heb ook gehoord dat Ipoh geweldig is, maar ook daar ben ik niet geweest.
Plan ook een paar dagen in KL en Singapore. Beide bijzondere steden om wat meer tijd voor te nemen dan een dagje.
Ik zou Borneo er niet bij plannen als je maar 3 weken hebt. Daar kun je beter een aparte vakantie aan besteden.
Vergis je niet in de afstanden en reistijden... Zou zonde zijn als je moet haasten!
Veel plezier!
Ik zou zeker Melaka niet overslaan! Dit is goed te doen als dagtripje vanuit KL (uurtje of twee met de bus), al zou ik zelf minstens één overnachting plannen. Als je maar één dag gaat, zou ik je aanraden niet te gaan in het weekend, als de night markets staan. Dan is het altijd zo'n drukke en hectische toestand en zoveel interessants wordt er niet verkocht (vind ik).
Je krijgt een beter beeld van Melaka als je op een andere dag gaat. Lekker eten en drinken in de cafeetjes en een beetje struinen door de straatjes van Chinatown. Echt wel de moeite waard. Ik zou zelf één dag met en één dag zonder night markets plannen, dan heb je het allebei gezien en kun je zelf een mening vormen : )
Ook Penang is absoluut de moeite waard, maar op Langkawi ben ik zelf niet geweest, dus ik zou niet kunnen zeggen wat leuker of mooier is. Wel weet ik dat ik Georgetown zelf niet zou overslaan.
Ik heb ook gehoord dat Ipoh geweldig is, maar ook daar ben ik niet geweest.
Plan ook een paar dagen in KL en Singapore. Beide bijzondere steden om wat meer tijd voor te nemen dan een dagje.
Ik zou Borneo er niet bij plannen als je maar 3 weken hebt. Daar kun je beter een aparte vakantie aan besteden.
Vergis je niet in de afstanden en reistijden... Zou zonde zijn als je moet haasten!
Veel plezier!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
Hoi Travelator,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zit inderdaad een beetje te denken of het niet te veel reizen is in die 3 weekjes. Wat als ik Perhentian eruit laat? Dus globaal:
1 dag - Singapore
2 dagen - KL
3 dagen - Cameron Highlands
4/5 dagen - Langkawi
Ik heb dan in principe nog 10 dagen over. Dan zou ik nog naar Borneo kunnen en evt een Melaka nog, of iets anders leuks op die route.
Is dat haalbaar denk je?
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zit inderdaad een beetje te denken of het niet te veel reizen is in die 3 weekjes. Wat als ik Perhentian eruit laat? Dus globaal:
1 dag - Singapore
2 dagen - KL
3 dagen - Cameron Highlands
4/5 dagen - Langkawi
Ik heb dan in principe nog 10 dagen over. Dan zou ik nog naar Borneo kunnen en evt een Melaka nog, of iets anders leuks op die route.
Is dat haalbaar denk je?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Als je perse naar Borneo wilt dan zou ik de volle 3 weken, of in ieder geval 2,5 week, aan Borneo besteden. Borneo is een stuk lastiger te bereizen dan Maleisie, ik bezocht slechts een klein deel (3 plekken) van Sabah (het oosten van Borneo) en deed daar al 16 dagen over.
Ik zou de 3 weken gewoon lekker in Maleisie besteden. Mocht je je vervelen kan je ook gek doen en nog een Thais eiland bezoeken, als je toch in de buurt bent..
Mijn hoogtepunten waren KL (3 dagen) en de Perhentians (8 dagen). Echt geweldige plekken die je niet mag missen!
Ik zou de 3 weken gewoon lekker in Maleisie besteden. Mocht je je vervelen kan je ook gek doen en nog een Thais eiland bezoeken, als je toch in de buurt bent..

Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
-
Hoi Lisette,
Bedankt voor je reactie.
Ik wil inderdaad eigenlijk wel graag naar Borneo nu we daar toch in de buurt zijn maar de Cameron highlands willen we natuurlijk ook niet missen. Lastig dus.
Thailand hebben we al gezien dus vandaar ook dat we niet zo lang bij de eilanden in Maleisië willen verblijven en dat langkawi of perhentian dus te skippen valt.
Ik blijf dus een beetje in dubio wat te doen. Een vlucht naar sandaka of kuching en dan gewoon daar in de buurt blijven is ook geen redelijke optie? Ik heb gehoord dat wanneer je op sandaka vliegt je daar dicht in de buurt ook oerang oetangs kunt bekijken.
Bedankt voor je reactie.
Ik wil inderdaad eigenlijk wel graag naar Borneo nu we daar toch in de buurt zijn maar de Cameron highlands willen we natuurlijk ook niet missen. Lastig dus.
Thailand hebben we al gezien dus vandaar ook dat we niet zo lang bij de eilanden in Maleisië willen verblijven en dat langkawi of perhentian dus te skippen valt.
Ik blijf dus een beetje in dubio wat te doen. Een vlucht naar sandaka of kuching en dan gewoon daar in de buurt blijven is ook geen redelijke optie? Ik heb gehoord dat wanneer je op sandaka vliegt je daar dicht in de buurt ook oerang oetangs kunt bekijken.
Hoezo een vlucht van Singapore naar KL? Over land reizen vind ik juist altijd geweldig! De bus doet er maar een paar uurtjes over, dus dat is prima te doen. Verder vond ik Melaka inderdaad leuk voor een dag en wij hebben een geweldige tijd gehad op Pulau Pangkor, een eiland aan de west-kust. Dichter bij Kuala Lumpur dan Penang en Langkawi. Cameron Highlands vond ik ook geweldig. Gave wandelingen gemaakt en genoten van de natuur. Ik zou vooral niet al te veel plannen vooraf. Je plannen wijzigingen waarschijnlijk toch! Drie weken voor Maleisië heb je zo vol. Ik zou dan dus Borneo niet er nog bij doen..
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Zoals ik al zei zou ik een keuze maken tussen Maleisie of Borneo. Ja, je kunt inderdaad naar Sandakan vliegen en dan een meerdaagse tour doen in de jungle bij de Kinabatangan rivier, maar dan ben je 3 dagen kwijt aan de tour + vliegdagen, dus minimaal 5 dagen. Als je het geld er voor over hebt om in zo'n korte tijd heen en weer te vliegen moet je het doen, maar dan mis je wel heel veel andere mooie plekken op Borneo.fredhendrik schreef:Hoi Lisette,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb net trouwens een artikel op mijn website geplaatst over mijn route van 3 weken door Maleisie, misschien heb je er wat aan!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
Reisagenda '15: