Naar Ohrid, Macedonie

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Joso

Naar Ohrid, Macedonie

Bericht door Joso »

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan dit jaar naar Ohrid. We willen graag met de bus of met de trein. Heeft iemand hier ervaring mee en weet je ook de kosten (ongeveer) en hoe te boeken? Ik heb al gezocht naar een vliegreis naar Belgrado en vanuit daar naar Ohrid met de bus/trein. Dit schijnt goedkoop te zijn maar kan nergens prijzen of iets dergelijks vinden.

Tips en andere opties zijn altijd welkom!

We willen rond de 13e Juli gaan en 2 weken in Ohrid verblijven!

Alvast bedankt ! :)
Jenny
Reisexpert

Re: Naar Ohrid, Macedonie

Bericht door Jenny »

Waarom vlieg je naar Belgrado? Van Belgrado naar Ohrid is 15 uur met de bus. Dan kan je beter direct naar Ohrid vliegen (bv. met corendon) of naar Skopje en dan met de bus. Deze doet er 3-4 uur over. De prijs van Skopje naar Ohrid is ongeveer 550 MKD. Prijzen zijn terug te vinden in de Lonely Planet.

Ik vond Ohrid erg leuk, maar twee weken voor het stadje is misschien wat lang. Je kan evt. een excursie boeken bij Lale tours, of nog een paar dagen naar Skopje of een andere stad gaan.

Bij deze mijn reisverslag: http://www.ikreis.net/p-459/ohrid
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Joso

Bericht door Joso »

Ik had gezocht naar vliegreis naar Belgrado omdat ik hoorde dat je vanuit daar met de trein oid kon, maar 15 uur is inderdaad wat lang haha.
Dan is denk ik vliegen naar skopje wel beter idee.
Bedankt voor de tip! ik zal je reisverslag lezen en Lonely planet doorkijken!
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Check de prijzen van pakketreisjes van Arke en Corendon eens. Of de losse vliegtickets. Lale tours kan ik ook van harte aanbevelen. Je kunt zelf ook voldoende trips ondernemen vnauit Ohrid. Veel plezier. Het is een ontzettend mooi land (en goedkoop).
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Check Wizzair eens! Wij vliegen volgende maand naar Skopje vanuit Eindhoven.. Prijzen verschillen nogal eens, maar duur is het zeker niet..
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Plaats reactie