3 weken backpacken + duiken
3 weken backpacken + duiken
hallo allemaal,
ik en mijn vriend zijn van plan om eind september 3 weken naar de filipijnen te gaan om te duiken (ik wil mijn advanced nog halen) en vooral veel natuur te zien. Wij zaten zelf aan de volgende eilanden te denken:
- Bohol, Cebu en Palawan.
Wat zijn jullie tips hier over en hoelang zouden we ongeveer per eiland nodig hebben?
groetjes
ik en mijn vriend zijn van plan om eind september 3 weken naar de filipijnen te gaan om te duiken (ik wil mijn advanced nog halen) en vooral veel natuur te zien. Wij zaten zelf aan de volgende eilanden te denken:
- Bohol, Cebu en Palawan.
Wat zijn jullie tips hier over en hoelang zouden we ongeveer per eiland nodig hebben?
groetjes
Re: 3 weken backpacken + duiken
Hoe lang je per eiland moet blijven hangt heel erg af van hoe lang je ergens gaat duiken
Voor je AOW staat 2-3 dagen, maak ik zou op 4 dagen rekening houden in de planning. Voor als je een keer last hebt van je oren of de boot niet gaat.
Zelf wilde ik een week naar Bohol en de Chocolate Hills. Door een tyfoon ben ik daar nooit beland, en ben ik naar Chebu/Moalboal geweest. (Ga niet naar Oslob.)
Palawan wil ik ook graag heen.
Qua duikschool is Magic Island op Moalboal erg goed.

Zelf wilde ik een week naar Bohol en de Chocolate Hills. Door een tyfoon ben ik daar nooit beland, en ben ik naar Chebu/Moalboal geweest. (Ga niet naar Oslob.)
Palawan wil ik ook graag heen.
Qua duikschool is Magic Island op Moalboal erg goed.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik wil mijn theorie in NL halen en dan de duiken daar.
Bedankt voor de tip voor de duikschool, ga ik zeker even naar kijken.
Dat zou ik voor je AOW niet doen. Je weet niet welke duiken de buitenlandse duikschool aanbiedt. Navigatie en diep zijn verplicht, maar voor de rest zijn er dus veel opties mogelijk.annee schreef:Ik wil mijn theorie in NL halen en dan de duiken daar.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Theorie in Nederland halen levert voor de advanced cursus geen tijds- of kwaliteitswinst op, en kost alleen maar extra geld. Niet doen, het levert je niets op.