Online tickets boeken: Probleem en oplossing!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
El Niño
Reisexpert

Online tickets boeken: Probleem en oplossing!

Bericht door El Niño »

Mensen, even een waarschuwing.

Ik probeerde gisteren een ticket te boeken met NS Hispeed naar Berlijn (78 Euro retour), maar stuitte op een of andere error code (jquery.blockUI.js). Googlen leerde mij dat dit een Internet Explorer 8 probleem is! Lekker he....je zou bijna telefonisch gaan boeken en allerlei toeslagen betalen....

Omdat ik IE8 verder wel wil houden, ben ik niet teruggegaan naar IE7, maar heb ff Google Chrome gedownload.
Geen error, netjes met iDeal betaald! Ik gok dat dit probleem wellicht ook op sites van vliegmaatschappijen voorkomt....
bolletjeom
Reisexpert

Re: Online tickets boeken: Probleem en oplossing!

Bericht door bolletjeom »

ik weet niet hoe ik het precies moet omschrijven.....
heb jij naast de balk waarin het site adres staat niet een button zitten met een "doormidden gescheurde pagina" ?.
Zeg maar, naast de refresh button?
Wanneer ik IE8 problemen heb en ik daar op klik dan compabiliteert (?) ie en is het probleem vaak verholpen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ja, heb ik ook. Maar volgens mij verandert dat alleen de weergave vd pagina. Toen ik googlde op IE7 mode kwam ik ingewikkeldere dingen tegen. Vandaar ff snel Google Chrome.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

jquery.blockUI.js Is een verzameling van standaard visuele acties op een site. ATG gebruik die ook op bepaalde plekken. Maar in plaats van Google Chrome zou ik dan Firefox aanraden.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

evanerp schreef:jquery.blockUI.js Is een verzameling van standaard visuele acties op een site. ATG gebruik die ook op bepaalde plekken. Maar in plaats van Google Chrome zou ik dan Firefox aanraden.
Ja, weet dat Google Chrome niet zo heel veilig is. Maar moest ff snel, en met iDeal betaalt dus zo onveilig zal het niet geweest zijn. Maar ook heads-up voor mensen die vastlopen met vliegtickets boeken bv.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Wat is er niet veilig aan? Het is een volwaardig browser. Het enige wat Chrome doet is haar gegevens database vullen met jouw geschiedenis. >:)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Rick schreef:Wat is er niet veilig aan? Het is een volwaardig browser. Het enige wat Chrome doet is haar gegevens database vullen met jouw geschiedenis. >:)
Weet ik niet, ergens gelezen. Vooral eerste release had nogal wat security holes geloof ik. Misschien nu beter hoor. Ik roep alleen maar wat ik ergens gelezen heb :P
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Chrome is echt geniaal voor een browser, enige irritante is het meest bezochte websites gedeelte. Ik had liever mijn eigen invulling daaraan gegeven...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Rick schreef: Het enige wat Chrome doet is haar gegevens database vullen met jouw geschiedenis. >:)
Niet alleen Google Chrome, ook internet providers doen het sinds kort (verplicht). Dus Dat is geen reden om Chrome niet te gebruiken.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Uiteraard, dat zei ik laatst nog tegen je. :s) Maar dat betekend nog niet dat je het hoeft te accepteren of dat je het dan bewust moet gaan gebruiken.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Rick schreef:Uiteraard, dat zei ik laatst nog tegen je. :s) Maar dat betekend nog niet dat je het hoeft te accepteren of dat je het dan bewust moet gaan gebruiken.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik gok dat de NL providers er wellicht zorgvuldiger mee omgaan dan Google (NL wetgeving omtrent privacy zal toch niet al te beroerd zijn :? ). Ik gebruik dan toch liever andere browser..........
Plaats reactie