Hai!
In september & oktober ben ik van plan om 8 weten te reizen door Vietnam, Cambodja en Laos. Zonder nu al gelijk een hele route uit te stippelen, ben ik wel aan het dubben hoe ik dit nu moet gaan plannen. Heeft iemand tips over de tijd die ik minimaal per land moet uittrekken, hoe ik de vluchten regel en hoe het met visums zit?
Met name over de vluchten vraag ik me het volgende af:
- Of ik een retourticket Bangkok moet boeken. Om vanuit daar met de trein door te reizen naar Laos. Vervolgens via Cambodja naar Vietnam reizen. En in Hanoi een ticket boeken naar Bangkok.
- Of start ik in Vietnam (ticket Hanoi) en reis ik door naar Cambodja en vervolgens naar Laos. En kan ik vanuit Loas terug naar huis. Of is dat qua kosten onbegonnen werk en moet ik toch via Noord Thailand terug naar Bangkok gaan.
Tja en dan qua tijdsschema. Ik heb 8 weken de tijd. Hoeveel tijd moet ik minimaal per land uittrekken? Kan ik beter hier de visums regelen of is het geen enkel probleem om het ter plekke te doen.
Bedankt voor jullie hulp en tips!
Wie heeft tips voor rondreis Vietnam, Cambodja, Loas?
-
Re: Wie heeft tips voor rondreis Vietnam, Cambodja, Loas?
Ik zou zeker 4 weken uittrekken voor Laos (noord en zuid), 4 weken voor Vietnam en 1-2 weken voor Cambodja.
Je hebt maar 8 weken, dus zul je keuzes moeten maken en dingen over moeten slaan. Bijvoorbeeld alleen naar het noorden van Laos, of een keer vaker een (binnenlandse) vlucht.
Je hebt maar 8 weken, dus zul je keuzes moeten maken en dingen over moeten slaan. Bijvoorbeeld alleen naar het noorden van Laos, of een keer vaker een (binnenlandse) vlucht.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie