48 Dagen Azië - waar naartoe ...

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
MeeBA

48 Dagen Azië - waar naartoe ...

Bericht door MeeBA »

Hallo allemaal,

Ik zit een beetje vast met mijn reisplanning. Ik heb een retourtje Brussel - Bangkok in handen voor juli en augustus.
Het is onze derde keer Thailand en ik ben fan van het land, zijn mensen en cultuur.
Vorig jaar heb ik het Thailand gecombineerd met Maleisië. Ook mooi! Maar nu zit ik een beetje vast. Wij houden van natuur, rustige steden met leuke marktjes, fietsen en snorkelen.

Kies ik voor:
1. Thailand, Laos, Cambodja.
2. Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja
3. Thailand en Myanmar
4. Thailand
5. Thailand, Indonesië

Heeft er iemand een leuke tip? Wij verplaatsen ons graag elke 3 dagen.
Groetjes.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: 48 Dagen Azië - waar naartoe ...

Bericht door lisette-van-beek »

Je hebt zo'n 6,5 week en dus al een deel van Thailand gezien? Hoe lang wil je dit keer nog in Thailand blijven? Als ik jullie was zou ik kiezen voor een maand Myanmar en 2 weken Thailand. Myanmar schijnt echt geweldig te zijn! Wat ook kan is Myanmar, Thailand en een korte uitstap naar Cambodja voor bijvoorbeeld Angkor en Siem Reap.

Zelf ben ik overigens niet in Myanmar geweest. Wat ik je wel kan adviseren is om ongeveer het volgende aan te houden:
Laos: 4 weken voor een reis van het hoge noorden naar het zuiden
Cambodja: 2 weken voor de highlights, 3 weken als je wat meer wilt zien
Vietnam: 4 weken voor een reis van noord naar zuid of andersom.

De keuze om Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja te zien lijkt me dus wat teveel van het goede. Zelf heb ik over dat rondje 3,5 maand gedaan. En dan heb ik Zuid-Thailand al niet meegerekend.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Plaats reactie