Duiken Thailand
-
- Reiziger
Duiken Thailand
Hoi allemaal,
ik heb een vraag over een goede duikspot in Thailand. Ik heb namelijk al veel dingen gelezen, maar een keuze komt er niet helemaal uit.
We willen liever niet naar Koh Tao, omdat dit zo standaard is.
Nu zijn we op zoek naar een andere spot, die ook goed betaalbaar is. De Similan eilanden zijn bijvoorbeeld erg duur.
Onze voorkeur gaat uit naar de westkust.
Iemand ervaringen of tips?
Bedankt!
ik heb een vraag over een goede duikspot in Thailand. Ik heb namelijk al veel dingen gelezen, maar een keuze komt er niet helemaal uit.
We willen liever niet naar Koh Tao, omdat dit zo standaard is.
Nu zijn we op zoek naar een andere spot, die ook goed betaalbaar is. De Similan eilanden zijn bijvoorbeeld erg duur.
Onze voorkeur gaat uit naar de westkust.
Iemand ervaringen of tips?
Bedankt!
-
- Reisexpert
Re: Duiken Thailand
Vanaf Ko Lanta kun je prachtige duiken maken! Manta's en walvishaaien galore : )
Lanta vind ik zelf ook een erg leuk eiland. In het hoogseizoen kan het er volgens mij wel aardig druk worden. Ben er zelf een keer of vier geweest, maar nooit midden in het hoogseizoen.
Als je een rustiger plekje zoekt, is Ko Payam misschien een goede optie, maar daar heb ik zelf niet gedoken. Volgens mij kun je vanaf daar wel naar de Surin eilanden en tegenwoordig misschien ook wel duiken in Myanmar.
Wanneer wil je gaan trouwens? Van +- mei/juni t/m +- nov kun je beter naar de oostkust gaan, ivm het regenseizoen aan de westkust.
Lanta vind ik zelf ook een erg leuk eiland. In het hoogseizoen kan het er volgens mij wel aardig druk worden. Ben er zelf een keer of vier geweest, maar nooit midden in het hoogseizoen.
Als je een rustiger plekje zoekt, is Ko Payam misschien een goede optie, maar daar heb ik zelf niet gedoken. Volgens mij kun je vanaf daar wel naar de Surin eilanden en tegenwoordig misschien ook wel duiken in Myanmar.
Wanneer wil je gaan trouwens? Van +- mei/juni t/m +- nov kun je beter naar de oostkust gaan, ivm het regenseizoen aan de westkust.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Ben het niet met het laatste eens, de westkust biedt het hele jaar door het beste duiken.Travelator schreef:Vanaf Ko Lanta kun je prachtige duiken maken! Manta's en walvishaaien galore : )
Maar: gezien de afstanden die veelal worden afgelegd is het duiken aan de westkust relatief duur, en duurder dan bijvoorbeeld vanaf Koh Tao. Heb je gekeken naar de goedkopere liveaboards naar de Similans? Er zijn trips van 4 dagen voor net iets meer dan 20,000 baht, dus niet veel duurder dan 4 dagen dagtrips, eten en drinken, overnachtingen, etc. Als dat te duur is, heb je gekeken naar de opties vanaf Phi Phi? Dat is aan de westkust schat ik het goedkoopste duiken voor dagtrips.
-
- Reisexpert
Ja, maar aan de westkust is het -zeker vanaf juli- dan een stuk minder gezellig (vond ik).stevenl schreef:Ben het niet met het laatste eens, de westkust biedt het hele jaar door het beste duiken.Travelator schreef:Vanaf Ko Lanta kun je prachtige duiken maken! Manta's en walvishaaien galore : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
Ben je al eens in Koh Tao geweest dan? Het is niet voor niets een 'standaard' plek om te gaan duiken.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Het is een standaard plek om te duiken omdat heel veel mensen daar een open water cursus doen tegen heel lage prijzen. En daarvoor is het prima, mits de duikschool goed is.Ralph schreef:Ben je al eens in Koh Tao geweest dan? Het is niet voor niets een 'standaard' plek om te gaan duiken.