Heb je een klamboe nodig in Thailand, Myanmar en Laos?
Heb je een klamboe nodig in Thailand, Myanmar en Laos?
Na tijdens diverse reizen (Costa Rica, Nicaragua, India, Marokko) mijn geimpregneerde klamboe te hebben meegesleept en hem in meer dan 4 maanden in totaal wel 3 nachten gebruikt te hebben, vraag ik me af of ik hem mee zal nemen tijdens mijn reis van 5 maanden naar ZO Azie (Thailand, Myanmar, Laos) en Australie.
Ik wil graag zo lichtgewicht mogelijk reizen, maar uiteraard niet lekgeprikt worden (en ze weten me over het algemeen te vinden, die &^$*%). Ik ga zo lowbudget mogelijk reizen (waar mogelijk voor max 5 dollar p nacht overnachten) en ben van september t/m februari onderweg.
Wat is jullie ervaring met klamboes? Ik hoorde gisteren van een aantal vriendinnen die ook veel reizen/gereisd hebben dat zij hem eigenlijk nooit meenemen en niet missen.
Ik wil graag zo lichtgewicht mogelijk reizen, maar uiteraard niet lekgeprikt worden (en ze weten me over het algemeen te vinden, die &^$*%). Ik ga zo lowbudget mogelijk reizen (waar mogelijk voor max 5 dollar p nacht overnachten) en ben van september t/m februari onderweg.
Wat is jullie ervaring met klamboes? Ik hoorde gisteren van een aantal vriendinnen die ook veel reizen/gereisd hebben dat zij hem eigenlijk nooit meenemen en niet missen.
Re: Klamboe
In Costa Rica en Nicaragua heb ik juist zeer veel gebruik gemaakt van mijn klamboe, beter gezegd, constant. Hutjes aan zee, een dorm aan het strand... en dan zat ie sochtends vol met muggen aan de buitenkant, ik prijsde me gelukkig met dat ding...
Voor mij zit hij standaard in de rugzak, ook voor ZO-Azië.. in de jungles daar zijn de muggen ook actief
Voor mij zit hij standaard in de rugzak, ook voor ZO-Azië.. in de jungles daar zijn de muggen ook actief

- bolletjeom
- Reisexpert
wij hebben hem meegesleept door azie en niet gebruikt. hij gaat nu nooit meer mee
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Zeven maanden meegesleept en twee keer gebruikt!
Waarom werd deze niet gebruikt dan? Omdat het niet nodig is of omdat er bijvoorbeeld al een in het hostel hing?
Ik ga namelijk ook naar Z-O Azie en twijfel over de aanschaf van een klamboe.
Ik ga namelijk ook naar Z-O Azie en twijfel over de aanschaf van een klamboe.
- bolletjeom
- Reisexpert
er hangt er 1 als het nodig is. Soms wel vol gaten maar dan kan je beter een (plat) rolletje duckedtape meenemen.
Het grootste probleem was het vinden van een plek om je eigen klamboe aan op te hangen. Je gaat geen spijkers in iemands plafond slaan.
als er geen hangt dan is er geen nodig. Dat is een beetje mijn redenatie. Als je ter plekke een hostel zoekt en je bekijkt er 2 of meer en 1 daarvan heeft geen klamboe hangen dan neem je een hostel dat er wel 1 heeft hangen.
Het grootste probleem was het vinden van een plek om je eigen klamboe aan op te hangen. Je gaat geen spijkers in iemands plafond slaan.
als er geen hangt dan is er geen nodig. Dat is een beetje mijn redenatie. Als je ter plekke een hostel zoekt en je bekijkt er 2 of meer en 1 daarvan heeft geen klamboe hangen dan neem je een hostel dat er wel 1 heeft hangen.
Er hangt er een als het nodig is gaat helaas in een aantal landen niet op. Denk bijvoorbeeld in azie India en Laos (kleine plaatsen).
Toch hebben we er ook geen meegesleept, kost zoveel ruimte en meestal is er wel een klamboe. Wat we wel altijd mee nemen (ter plekke kopen) zijn van de "mosquito coils" die je in je kamer kan zetten, aansteken en de hele nacht laten branden.
Houdt op een zeer fanatieke mug af en toe na eigenlijk altijd alle muggen goed op afstand, plus je hebt ook merken die lekker naar wierook ruiken, dus nog rustgevend ook.
En ook handig als je met de zonsondergang nog ff relaxt buiten wil zitten. Dan ga je toch ook niet onder een klamboe zitten terwijl juist op dat moment de muggen het meest fanatiek zijn.
Toch hebben we er ook geen meegesleept, kost zoveel ruimte en meestal is er wel een klamboe. Wat we wel altijd mee nemen (ter plekke kopen) zijn van de "mosquito coils" die je in je kamer kan zetten, aansteken en de hele nacht laten branden.
Houdt op een zeer fanatieke mug af en toe na eigenlijk altijd alle muggen goed op afstand, plus je hebt ook merken die lekker naar wierook ruiken, dus nog rustgevend ook.

En ook handig als je met de zonsondergang nog ff relaxt buiten wil zitten. Dan ga je toch ook niet onder een klamboe zitten terwijl juist op dat moment de muggen het meest fanatiek zijn.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
met 3 mensen lang op reis geweest. alledrie een klamboe mee en alleen mijn zus heeft hem een paar keer gebruikt. tenminste geprobeerd, want ophangen is idd een klus. het ligt er ook aan hoe lekker de mugjes je vinden. Ik had er weinig last van, mijn zus behoorlijk veel.
maar in azie hangen inderdaad al vaak klamboe's. In latijns-amerika is dat een stuk minder. ik neem hem in het vervolg niet meer mee.
maar in azie hangen inderdaad al vaak klamboe's. In latijns-amerika is dat een stuk minder. ik neem hem in het vervolg niet meer mee.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik denk dat ik de mijne eens ga zoeken op zolder en meeneem volgende week naar Laos. Dan geef ik hem daar wel weg.
Een gezin heeft er daar veel meer aan. zeker als een babytje dan geen Malaria krijgt. Heb ooit eens gelezen dat het aantal Malaria gevallen onder de bevolking enorm is terug te dringen door de mensen onder een klamboe te laten slapen.
Een gezin heeft er daar veel meer aan. zeker als een babytje dan geen Malaria krijgt. Heb ooit eens gelezen dat het aantal Malaria gevallen onder de bevolking enorm is terug te dringen door de mensen onder een klamboe te laten slapen.
Goed plan rudi! Als ik het goed heb liggen er bij mij thuis ook nog twee.
- bolletjeom
- Reisexpert
Zo! mijn klamboe hangt nu in een Hmong dorpje aan de Mekong in Laos!
Je moet helemaal zelf weten wat je doet met je spullen maar mocht je nu ook een klamboe op zolder hebben liggen die je nooit meer meeneemt .......geef hem dan eens weg. Want op je zolder ligt ie niets te doen terwijl in malaria landen een gezin er heel blij van kan worden.
Je moet helemaal zelf weten wat je doet met je spullen maar mocht je nu ook een klamboe op zolder hebben liggen die je nooit meer meeneemt .......geef hem dan eens weg. Want op je zolder ligt ie niets te doen terwijl in malaria landen een gezin er heel blij van kan worden.
Welke klamboe hadden jullie allen bij? Ik zoek nog een kleintje (1pers) die makkelijk in de backpack past. 

Vorig jaar naar Thailand geweest en nooit gebruikt, nam aardig veel ruimte in beslag. Dit jaar naar vietnam, zou ik de klamboe weer meenemen of thuislaten? ?iemand ervaring met vietnam?