Hoe groot (hoeveel liter) moet mijn backpack zijn?
Hoe groot (hoeveel liter) moet mijn backpack zijn?
Hallo!
Ik ben voor mijn reis naar Australië op zoek naar een backpack. Ik ben van plan om in april voor 3/4 maanden te vertrekken. Nu vroeg ik mij af hoe groot mijn backpack moet zijn? (hoeveel liter)
Ik heb op internet gezocht maar kon daar geen duidelijk antwoord vinden.. misschien kan iemand met reiservaring mij helpen?
Groetjes Carian
Ik ben voor mijn reis naar Australië op zoek naar een backpack. Ik ben van plan om in april voor 3/4 maanden te vertrekken. Nu vroeg ik mij af hoe groot mijn backpack moet zijn? (hoeveel liter)
Ik heb op internet gezocht maar kon daar geen duidelijk antwoord vinden.. misschien kan iemand met reiservaring mij helpen?
Groetjes Carian
Re: Hoe groot (hoeveel liter) moet mijn backpack zijn?
Hoe groot ben jezelf en hoeveel spullen zou je mee willen nemen? Neem je bijvoorbeeld ook kampeerspullen mee?
Zelf red ik het altijd (ook naar winterse bestemmingen/als ik meer dan 6 mnd wegga) met een tas van 55L.
Zelf red ik het altijd (ook naar winterse bestemmingen/als ik meer dan 6 mnd wegga) met een tas van 55L.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik ben zelf 1.73 en ik ben er nog niet helemaal uit of ik een tentje mee wil nemen maar waarschijnlijk niet. Fijn om te weten dat het met 55 liter wel te doen is!
-
- Reisexpert
Ik heb laatst weer een nieuwe warme-landen-backpack gekocht.
Ik ben 3 jaar geleden m'n reis begonnen met een 65-80 liter (whouahahaha!), toen ben ik naar een 50-60 liter gegaan en nu heb ik een 42 liter gekocht. In koude landen zou dat waarschijnlijk niet genoeg zijn (maar misschien ook wel), maar in bv Azië en Australië is dit prima te doen.
Ik ben 3 jaar geleden m'n reis begonnen met een 65-80 liter (whouahahaha!), toen ben ik naar een 50-60 liter gegaan en nu heb ik een 42 liter gekocht. In koude landen zou dat waarschijnlijk niet genoeg zijn (maar misschien ook wel), maar in bv Azië en Australië is dit prima te doen.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Zelf heb ik een 55+15 backback, en hier had ik in azie meer dan genoeg aan. Eigenlijk altijd nog veel ruimte over. Pas op het laatst toen ik souveniers begon te kopen raakte hij echt vol.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Je zou eens alle spullen die je mee wilt nemen bij elkaar moeten leggen. Daarna haal je er nog 10% van de spullen af met de vragen "ga ik dit echt gebruiken? Als ik het niet meeneem, is het dan toch makkelijk/betaalbaar te krijgen op mijn bestemming?". Ik betrap me er elke reis weer op dat ik dingen meesleep die ik vervolgens nooit aanraak. Zoals BH's, en andere vrouwelijke artikelen.
Stop al die spullen eens in de grootste rugtas die je thuis ter beschikking hebt. Dan zul je inderdaad zien dat zo'n 65 liter rugzak veel te groot is.
Ik had voor 3 weken Polen (zomer) ooit 12 kilo aan spullen bij me. Dat was inclusief mini laptop en lader. Dat paste makkelijk in 55 liter
Stop al die spullen eens in de grootste rugtas die je thuis ter beschikking hebt. Dan zul je inderdaad zien dat zo'n 65 liter rugzak veel te groot is.
Ik had voor 3 weken Polen (zomer) ooit 12 kilo aan spullen bij me. Dat was inclusief mini laptop en lader. Dat paste makkelijk in 55 liter

.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Dankjulliewel voor de tips! Hier kan ik wel wat mee