Van Santiago naar Buenos Aires

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
AnnejetN

Van Santiago naar Buenos Aires

Bericht door AnnejetN »

Hoi allemaal,

In september ga ik met mijn vriend van Santiago naar Buenos Aires reizen. Vliegtickets zijn al geboekt :). We hebben hiervoor 4 weken. We willen via het noorden van chili, klein stukje bolivia meepakken, zo naar Buenos Aires. We willen ongeveer deze route doen:
Santiago - Valparaiso - San pedro de Atacama - Uyuni - Salta - Iguazu falls - Cordoba - Buenos Aires.
Vroeg me af of dit te doen is in 4 weken, is het niet teveel wat we willen zien. En wat zijn de beste reis mogelijkheden? Is het goed te doen met de bus? (van santiago naar san pedro bijvoorbeeld; is wel 20 uur in de bus zitten, maar is dat te doen?)
Of zijn er nog andere plekken die we gezien moeten hebben?
Alle tips zijn welkom!

Groetjes
Erik
Site Admin

Re: Van Santiago naar Buenos Aires

Bericht door Erik »

Het stukje van Santiago naar Valparaiso en dan naar Atacama daar hebben wij ongeveer 1.5 week over gedaan. Hoe lang het andere stukje duurt durf ik niet te zeggen. Maar het geeft je misschien iets aan voor een tijdsinschatting.

Je kunt het beste van Santiago naar Valparaiso gaan en dan van daar door naar Atacama. Scheelt je net weer een uurtje of twee. De bus rit is te doen, wij hebben voor de meest luxe bus ticket gekozen zodat je toch ook nog wat gemakkelijker wat slaap kunt pakken (en het over het algemeen wat rustiger is). Van Valparaiso naar Atacama rijden rechtstreekse bussen (Tur-Bus). Mocht je de 20 uur te lang vinden dan zou je ook eerst een tussenstop kunnen maken in La Serena. Een artikel daarover komt op 1 februari online.
ubiytsa
Reisexpert

Re: Van Santiago naar Buenos Aires

Bericht door ubiytsa »

Als je precies doet wat je zegt is het wel te doen. La Serena (voor Valle de Elqui) stelt weinig voor als je Salta regio ook doet. Salta (Cafayate/Huamahuaca) is erg mooi, Elqui doet daar gewoon onder.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie