Hoi,
Ik ben van plan om eind augustus/begin september stage te gaan lopen in Indonesië voor vijf maanden. Ik studeer Hoger toeristisch en recreatief onderwijs.
Nu heb ik een aantal vragen:
Heeft iemand ervaringen met stage lopen in Indonesië? Hoe ben je aan een stage gekomen, ik kom er denk alleen uit door middel van een stagebemiddelingsbureau en hoe vond je het om in Indonesië stage te lopen?
Is Bali aan te raden voor een stage, of toch Jakarta of een andere plaats?
Kom je gemakkelijk aan woonruimte? En wat zullen ongeveer de kosten zijn?
En lopen er veel studenten stage in deze steden? zodat je gemakkelijk mensen leert kennen.
Alle tips zijn verder welkom!
Alvast bedankt.
Stage in Indonesië
Re: Stage in Indonesië
Ik heb stage gelopen in Indonesie, maar dat is inmiddels heel lang geleden. Ik heb het geregeld via mijn universiteit, die werkte samen met een lokaal ziekenhuis.
Later vaak teruggewenst naar Indonesie en er vrijwilligerswerk gedaan.
- Ik zou geen stage lopen in Jakarta. Jakarta is geen leuke stad. Daarnaast is er in Jakarta weinig toeristen, het zijn meer business travelers.
- Een huis vindt je makkelijk. Voor expats zijn er redelijke appartementen voor 100-200 euro per maand, maar voor luxe betaal je meer.
- Mensen leren kennen gaat makkelijk. Soms expats, soms toeristen. Maar waarom focus je niet gewoon op de Balinese bevolking? Ik heb de mooiste contacten overgehouden aan mijn verblijf.
Later vaak teruggewenst naar Indonesie en er vrijwilligerswerk gedaan.
- Ik zou geen stage lopen in Jakarta. Jakarta is geen leuke stad. Daarnaast is er in Jakarta weinig toeristen, het zijn meer business travelers.
- Een huis vindt je makkelijk. Voor expats zijn er redelijke appartementen voor 100-200 euro per maand, maar voor luxe betaal je meer.
- Mensen leren kennen gaat makkelijk. Soms expats, soms toeristen. Maar waarom focus je niet gewoon op de Balinese bevolking? Ik heb de mooiste contacten overgehouden aan mijn verblijf.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie