Roadtrip West-Europa enkele vragen

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
dongilles

Roadtrip West-Europa enkele vragen

Bericht door dongilles »

Hallo allemaal,

Komende zomer wil ik samen met mijn vriendin met de auto rondtrekken door West-Europa 2 weken. Eerst wilde we dit doen met een retro VW T1 of T2 maar door de hoge kosten (+-1500 euro) gaan we waarschijnlijk een tentje kopen en dan verschillende campings afgaan.

De route wordt grofweg:
Duitsland, rustig rijden naar Europapark
Zwitserland, een paar dagen de natuur bezichtigen
Frankrijk, lekker aan de kust relaxen en dan de toeristische route terugrijden

Nu heb ik enkele vragen:
Wat voor een tent zou ik nodig hebben voor zo een roadtrip?
of weten jullie een goede plaats om een VW busje te huren?
Hebben jullie nog tips wat zeker bezichtigt moet worden?
Moet ik van te voren de campings reserveren of gewoon naar toe rijden?
wim van brink
Wereldreiziger

Re: Roadtrip West-Europa enkele vragen

Bericht door wim van brink »

Hallo,

Zou niet teveel geld uitgeven aan een tentje. Ga wel uit van een driepersoons, even ruimer zodat je wat beter je spullen kwijt kunt. Onder de € 100,00 moet dat makkelijk lukken. Kijk een bij de "Vrijbuiter" op de website.
Als alles nog nieuw voor je is, dan vind je om elke hoek weer wat leuks. Voor een ander is moeilijk aan te geven wat leuk is. Hou je van het strand, cultuur, bergen? Ga vanuit Duitsland, via Basel naar Genève, steek daar de grens over en je komt in de Franse Jura. Van daaruit afzakken naar Annecy, het zuidelijke deel van de Franse Alpen, met daarin veel beroemde cols, rij verder tot aan de Cote d' Sur. Even uitzakken en vandaar uit rij in je in 1 dag terug naar Nederland. Moet net lukken in 2 weken. Campings reserveren is alleen noodzakelijk als je midden in het seizoen gaat en perse een camping met een zwembad wilt. In het andere geval is het geen enkel probleem. Elk dorp van enige omvang heeft een camping.
dongilles

Re: Roadtrip West-Europa enkele vragen

Bericht door dongilles »

Bedankt voor je reactie echter zijn de plannen gisteren veranderd, ik was nog aan het twijfelen en toen kwam ik uit bij Noorwegen en dit wordt onze vakantie bestemming.

Evengoed bedankt voor je reactie
Plaats reactie