Kerst + oud en nieuw in Noord Thailand/Laos
Kerst + oud en nieuw in Noord Thailand/Laos
Hi allemaal,
Over 2,5 week begint eindelijk onze reis door Zuid-Oost Azië. Nu zijn we natuurlijk al druk bezig met globale planningen maken (voorpret is het halve werk!) en zullen we met kerst en Oud & Nieuw ergens in Noord- Thailand of (Noord-) Laos zijn. Heeft iemand tips waar je deze feestdagen het best kunt vieren?
Alvast bedankt!
Over 2,5 week begint eindelijk onze reis door Zuid-Oost Azië. Nu zijn we natuurlijk al druk bezig met globale planningen maken (voorpret is het halve werk!) en zullen we met kerst en Oud & Nieuw ergens in Noord- Thailand of (Noord-) Laos zijn. Heeft iemand tips waar je deze feestdagen het best kunt vieren?
Alvast bedankt!
Re: Kerst + oud en nieuw in Noord Thailand/Laos
In Laos wordt 'ons' Nieuwjaar niet zo gevierd als in het westen. Verwacht in kleine plaatsen daarom geen, of weinig activiteit. In Vientiane is wel wat te doen (een feest op een plein, waar je zeker een leuke avond kunt hebben). in Vang Vieng zullen de bars er zeker wel op in spelen en in Luang Prabang zal ook wel iets te doen zijn. In Pakse (waar ik een jaartje heb gewoond) is weinig te doen maar kun je ook wel een leuke avond hebben. Op de 4000 Eilanden zal men ongetwijfeld ook wat doen met oud op nieuw en met Kerstmis, omdat er veel toeristen zijn op de 3 eilanden die door toeristen bezocht worden. Kerstmis wordt door weinig mensen gevierd (maximaal 5% van de bevolking is Katholiek).
Het ligt eraan wat je onder 'vieren' schaart, maar op meer toeristische plaatsen zul je waarschijnlijk meer kans hebben op een 'westerse' viering
Hoe dan ook: geniet ervan!
Het ligt eraan wat je onder 'vieren' schaart, maar op meer toeristische plaatsen zul je waarschijnlijk meer kans hebben op een 'westerse' viering

Hoe dan ook: geniet ervan!

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Kerst + oud en nieuw in Noord Thailand/Laos
Ik zat met kerst in Kanchanaburi (thailand) en dat werd niet gevierd. Kerst uberhaupt is niet echt belangrijk in Azië. In Chiang Mai heb je de grootste kans dat er 'iets' gedaan wordt met oud en nieuw, en in mindere mate in Luang Prabang, Vang Vieng of Vientiane.
Zelf zat ik met oud en nieuw in de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai. Ook leuk
Zelf zat ik met oud en nieuw in de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai. Ook leuk

Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon