2 maanden backpacken Thailand Laos en Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
gapd

2 maanden backpacken Thailand Laos en Cambodja

Bericht door gapd »

Ik wil begin volgend jaar 2 maanden alleen gaan reizen door thailand laos en cambodja. Ik had langer willen gaan maar i.v.m. werk gaat dat niet lukken. Dit word m'n eerste keer in Azië en ook m'n eerste backpack ervaring. Ik heb alleen moeite om een globale route uit te stippelen, omdat ik vaak afgeleid word door alle informatie wat te vinden is op het internet :P zoals reisblogs, ervaringen etc.

Het is me uiteindelijk toch gelukt om een globale route uit te stippelen. Nu alleen de vraag of ik binnen dit tijdbestek en reisroute de hoogtepunten van deze 3 landen kan ervaren? Bij een aantal plaatsen weet ik het nog niet zeker of die de moeite waard zijn om te bezoeken. Ik blijf dan liever een aantal dagen langer op een plek waar het wel de moeite waard is.

Graag hoor ik jullie mening over mijn reis en tips en reis ervaringen/verhalen zijn welkom. :)

2 maanden reis

begin reis in thailand

- 3-5 dagen bangkok(grand palace, chinatown, dagje fietsen, toerist uithangen)
- Een paar dagen dagen kanchanaburi(death railway, Erawan National Park watervallen) of route naar het noorden aanhouden?
- Moeite waard stop in ayutthaya of Sukhothai?
- 7-10 dagen chiang mai(naar pai, jungletrekking)
- 2 dagen chiang rai dan door naar huay xai

dan door naar laos

- 2 dagen van huay xai met de slowboat naar luang prabeng met een stop in pakbeng
- 3-5 luang prabeng(Kuang Si waterval, Pak Ou grotten, dorpje omgeving bezoeken)
- 2 dagen vang vieng(tuben en chillen)
- paar dagen vientiane(stad bekijken) of reis vervolgen naar pakse?
- 3 dagen pakse(omgeving watervallen wat phou tempel etc, koffieplantage/rijstveld bezoeken)
- 3 dagen 4000 eilanden (don det eiland en omgeving)

dan door naar cambodja

- 3 dagen phnom penh(killing fields en stad bekijken)
- 3-5 dagen siem raep(stad bekijken en angkor tempels)
dan terug naar thailand

ongeveer 40 dagen reis, dus 20 dagen speling.

- resterende dagen op koh chang chillen en dan naar bangkok
- of van siem raep naar het zuiden(krabi) vliegen daar eiland hoppen en naar bangkok
Ralph
Reisexpert

Re: 2 maanden backpacken Thailand Laos en Cambodja

Bericht door Ralph »

Erg goed schema moet ik zeggen.

Paar opmerkingen:
-Vientienne vond ik zelf niet zoveel aan, ook maar 1 dag geweest.
-Tha Khaek - The loop > Zou ik toevoegen aan je tocht. De plaats ligt tussen Vientienne en Pakse. Hier wat andere mensen zoeken, scooters huren - 3 dagen 'the loop' rijden.
- Phnom penh > voor ongeveer 10 dollar een tuktuk huren voor een dag en deze je dan laten brengen naar het paleis > gevangenis > killing fields > russian market.
gapd

Bericht door gapd »

Ralph schreef:Erg goed schema moet ik zeggen.

Paar opmerkingen:
-Vientienne vond ik zelf niet zoveel aan, ook maar 1 dag geweest.
-Tha Khaek - The loop > Zou ik toevoegen aan je tocht. De plaats ligt tussen Vientienne en Pakse. Hier wat andere mensen zoeken, scooters huren - 3 dagen 'the loop' rijden.
- Phnom penh > voor ongeveer 10 dollar een tuktuk huren voor een dag en deze je dan laten brengen naar het paleis > gevangenis > killing fields > russian market.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik vientiane maar oversla, heb al meerdere keren gehoord het niet echt de moeite waard is. En the loop ziet er echt tof uit, heb een mooi filmpje gezien op youtube. Misschien dat ik dat bij m'n reis aanplak. Hoeveel dagen ben je phnom penh gebleven?
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

2 dagen in Phnom Pehn, maar ik vond andere plaatsen meer de moeite waard. De belangrijkste dingen in PP kan je in een dag zien met een tuktuk.

Btw, s'avonds hier eten: http://friends-international.org/shop/f ... m=sh&sm=fr

Iets duurder dan gewoon een tent op de hoek maar wel tof.

Vientienne heeft ook zo'n restaurant: http://www.lonelyplanet.com/laos/vienti ... restaurant
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Schema niks mis mee. Goed de ruimte om ergens nog langer te blijven als je het leuk vind..
Je vraag ayyhuthaya of sukohtai. Opzich zou je ze met deze tijd beiden kunnen doen..
Beide plaatsen heb je zo gezien..

Wellicht BKK-Kanchanaburi-Ayyuthaya-sukothai-chaing mai etc

luang prabang vind ik zelf vrij lang dan zou ik miss iets langer in Vang Vieng blijven.

Maar weet je wat het is je merkt het snel genoeg. vind je het leuk dan blijf je en vind je er niks aan dan ga je verder..
Plaats reactie