Jaartje reizen zuidoost Azië en Down Under

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
madebyjfk

Jaartje reizen zuidoost Azië en Down Under

Bericht door madebyjfk »

Hey guys!

12 januari vlieg ik met een jaarticket van China Airlines (geboekt bij Australian Backpackers) via Bangkok en Taipei naar Sydney.
Hier zit ook een retourtje NZ bij inbegrepen.

Het liefst heb ik zo weinig mogelijk planning, maar met de geboekte vluchten in het vooruitzicht zal ik toch een beetje moeten gaan plannen.
De vluchten staan nu vast, maar ik kan twee keer kosteloos wijzigingen doorvoeren.

Op dit moment begin ik met een maandje in Thailand, waarna ik na 2 dagen Taipei al in Sydney arriveer. In Australië zal ik zo'n 8 maanden doorbrengen om voornamelijk rond te trekken en te gaan werken.
Afhankelijk van het eventuele gespaarde geld trek ik naar Nieuw Zeeland voor een maandje, misschien twee als ik iets ga doen met wwoofing/WorkAway.

Ik ga weer terug via Taipei en Bangkok, en i.v.m. gunstig seizoen (december,januari,februari) wil ik hier een tijdje rondtrekken in Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand zelf.
Dit is waar mijn reis eigenlijk in eerste instantie om draaide, het vrij rondreizen in Indochina. Hier kan ik ook iets gaan doen met vrijwilligerswerk, of WorkAway om kosten te drukken.
Ik vraag me daarom of ik dat niet gelijk aan het begin zou moetendoen, wanneer ik nog zeker weet dat het qua budget uit kan.
Dan zou ik bijvoorbeeld 3 maanden Indochina kunnen doen en vervolgens in Australië weer wat bijverdienen, en dan een korte vakantie in NZ.

Of zou ik dirèct naar Australië moeten vliegen om daar te gaan werken om daarna van het resterende geld vrij te reizen?

Mijn netto reisbudget is +/6000, alles is al aangeschaft.

Wat denken jullie?
Groetjes, Jeroen
ColetteV

Re: Jaartje reizen zuidoost Azië en Down Under

Bericht door ColetteV »

Hoihoi! Klinkt als een geweldig plan. Een heel jaar weg!

Ik kan je over Australie niet veel vertellen. Maar wat betreft budget in ZuidOostAzie wel.. Dus dan weet je ongeveer wat je over moet houden als je het nog 3 maand leuk wil houden in Azie.

Natuurlijk is alles zo duur als je het zelf maakt. Maar ik heb er in 2013 kunnen rondreizen van +- 25 euro per dag. Ik classificeer mezelf als budgetreiziger (maar niet LOW budget). We waren met z'n twee en hebben niet op dorms geslapen, toch altijd wel eigen badkamer en lekkere restaurantjes pakken, drankjes als we daar zin in hadden. Niks gelaten wat op ons pad kwam. (ook: duiken, speedboattrips etc.) Veel reizigers deden het overigens ook wel van 20 euro pp.
Zuid Thailand is wel veel duurder dan de rest, dus houd daar rekening mee.

Veel plezier!
Plaats reactie