Tips / wijze raad voor 5 weken Indonesie

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
BasvandeLaar

Tips / wijze raad voor 5 weken Indonesie

Bericht door BasvandeLaar »

Hello Boys and Girls,

Me, a 25 year old male Dutch semi veteran backpacker ( Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam in 16 weeks, and done most of Europe), is planning for a fast Backpack adventure whit my best friend, who never traveled Lowe budget or whiteout a travel agent to the beautiful. astonishing country Indonesia.

We have only 5 weeks “ backpack” time, and we are thinking about Indonesia.
Starting in Jakarta( 2 days), take a trip (2 days) to the jungle, and look for Oran-oetans. After that travel to Bali, drive around on a scooter for 1,5 weeks. Lombok 1,5 week to visit Gili Islands and a hike to the volcano lake.

Travel period around 05-2015, it’s a good period for traveling around?

We have a budget for 40 euro’s 50 max ;) a day, is this enough money
for this region of Indonesia?

Can you recommend good hostels – Lowe budget bungalows? also affordable must see / experience sleep places are welcome?

Cool (beach) places, not to crowded, young backpackers vibe, hippie ;) ?

Must see places besides the normal tourist attractions?

We have 1,5 week with nothing filled in, so good ideas or suggestions are more than Welcome.

Yours sincerely,
Bas van de Laar
Jenny
Reisexpert

Re: Tips / wijze raad voor 5 weken Indonesie

Bericht door Jenny »

Nederlandse naam, Nederlands forum, dus ik antwoord in het Nederlands :)

Jakarta is niet echt the-place-to-be, ik zou daar niet te lang blijven. Als je meteen doorreist (niet in de omgeving) zou ik zelfs een anders port of entry overwegen. Bijvoorbeeld een open jaw AMS - Medan / Denpasar - AMS.

Orangutans in twee dagen (incl reis) vanuit Jakarta is niet reëel. Je zou een paar dagen naar Kalimantan kunnen gaan, of naar Sumatra. Bukit Lawang is zeer populair maar toeristisch, maar als je tijd hebt kun je ook naar Ketambe. Dat is een (lange) reisdag vanuit Medan, en daar kun je prachtige trekkings maken. Als je geluk hebt zie je wilde orangutans. Heb je pech, dan kun je alsnog naar Bukit Lawang want daar zijn ze altijd wel ;)

Ketambe is één van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb.

Aangezien je naar Sumatra (of Kalimantan), Java en Lombok wilt zul je aardig wat moeten vliegen, en de fastboat is ook niet goedkoop. (Evt kun je de ferrie nemen.) Ook de gids voor de orangutans (als je naar Ketambe gAat) en de beklimming van de Rinjani hakt er in qua budget. Zonder die dingen red je het wel met twee personen voor 40-50 euro per dag, met deze zaken denk ik niet.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie