Aantal vragen backpacken NZ

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Lilian1985

Aantal vragen backpacken NZ

Bericht door Lilian1985 »

Hoi,

Ik zal eerst even de situatie uitleggen (gecompliceerd). In 2007 ben ik voor 6 maanden in Australia geweest. Uiteraard verliefd geworden op het land en de mensen. Afgelopen september ben ik voor 1 maand op vakantie geweest in Byron Bay en nu weet ik zeker dat ik dolgraag wil emigreren naar Australia. Helaas heb ik in 2007 al een WHV gehad (deze echter niet gebruikt, helaas), waardoor ik deze nu niet meer kan aanvragen. Emigreren naar Australia is een heel lastig en duur verhaal en met mijn huidige baan, kom ik alleen in aanmerking voor een skilled visa in WA en moet je een lastig traject door, wat niet resulteert in een visa. Dit betekend dat je dan een paar duizend euro lichter bent en geen visa. De enige mogelijkheid is om vanuit Nederland een sponsor te vinden (wat ik nu aan het proberen ben), maar ook erg moeilijk is.

Nou heb ik het volgende verzonnen. Ik wil een maand voor mijn 30ste een WHV voor NZ aanvragen. Volgend jaar november (27) wordt ik 30 jaar. Ik heb gelezen dat je voor je 30ste het visa kan aanvragen. Wanneer deze is goedgekeurd heb ik 12 maanden de tijd om in het land te arriveren. Bij binnenkomst gaan dan deze 12 maand in. Klopt dit?

Ik wil dan gaan reizen en werken in NZ (elke keer 3 a 4 maanden) en dan voor 1 maand richting Australia, om daar te reizen en een baan te zoeken). Ook wil ik agrarisch werk doen in NZ, zodat ik in aanmerking kom voor een 2de WHV. Klopt het dat je dan nogmaals 12 maanden in NZ kan verblijven? En op welke website kan ik info vinden over welke banen daarvoor in aanmerking komen?

Planning is dus naar NZ gaan voor 2 jaar en na 3 a 4 maanden elke keer 1 maand naar Australia te gaan en daar op zoek te gaan naar een bedrijf. Mocht dit niet lukken, heb ik in ieder geval weer een toptijd gehad! :)
Kims
Reisexpert

Re: Aantal vragen backpacken NZ

Bericht door Kims »

Hi,

Je kunt je WHV tot en met je 30e aanvragen niet tot je 30e. Dan heb je een jaar om te gaan. Volgens mij kent NZ niet het 2e WHV alleen Australie, vandaar dat je er waarschijnlijk geen info over kunt vinden.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hier de informatie of je wel of niet je WHV kunt verlengen voor een tweede keer in NZ http://www.dol.govt.nz/immigration/know ... /item/1169
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Moira schreef:Hier de informatie of je wel of niet je WHV kunt verlengen voor een tweede keer in NZ http://www.dol.govt.nz/immigration/know ... /item/1169
Weer wat geleerd ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie