Reis Australië/Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
RvBloemendaal

Reis Australië/Azië

Bericht door RvBloemendaal »

Hallo reizigers,

Twee vrienden en ik hebben samen besloten om na onze studie 6 maanden lang door Nieuw-Zeeland, Australië en Zuid-Oost Azië te reizen. De reis zoals we het nu voor ogen hebben is als volgt: Amsterdam - Auckland - Sydney // Cairns (of andersom) - Singapore // Hanoi - Bejing - Amsterdam. (// = zelf over land reizen, geen vlucht) We zullen dan ongeveer een maand in Nieuw-Zeeland zijn, 5/6 weken in Australië en 3 en een halve maand in Zuid-Oost Azië. Verder hebben we de reis begin januari 2016 gepland, we hebben dus nog even de tijd.

Nu zijn we in al onze enthousiasme al wat op internet aan het rond kijken en er zijn een aantal vragen die ons bezig houden:
- is het beter om in Azië te beginnen of Oceanië? (ook rekening houdend met het weer, regenseizoenen enz.)
- is 6 weken genoeg om de Oost kust van Australië af te reizen? (zonder te haasten, het blijft vakantie natuurlijk ;) )
- hebben jullie nog tips m.b.t. de route van Singapore naar Hanoi?
- welke ticket aanbieders zijn volgens jullie het meest geschikt voor dit soort reizen?
- hebben er mensen ervaring met kamperen in Nieuw-Zeeland? (in combinatie met huurauto)
- is het aan te raden een camper (voor Australië en/of Nieuw-Zeeland) van te voren te reserveren?
- we hebben ongeveer een budget van € 10.000,- per persoon, is dit reëel?
- moeten we gezien de tijd die we per land besteden rekening houden met visum termijnen?

Als jullie ons hiermee wat verder zouden kunnen helpen, alvast heeeel erg bedankt!
Mochten jullie plekjes hebben van daar MOETEN jullie naar toe dan horen we dat natuurlijk graag. (dol op avontuur zijn we wel!)

Groeten,
Ruben
Laatst gewijzigd door RvBloemendaal op 21 okt 2014 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik
Site Admin

Re: Reis Australië/Azië

Bericht door Erik »

Vijf of zes weken is echt veel te kort voor Australië. Ja je kunt in 5 weken de oostkust "zien", maar je moet er ook rekening mee houden dat je een aantal dagen de tijd nodig hebt om te acclimatiseren. In vijf weken is het racen veel onderweg zijn en dingen afchecken. Maar het kan :)

Het budget lijkt mij reëel. Het hangt er ook vanaf hoeveel tijd je hebt hoeveel geld je er doorheen draait. Hoe sneller je reist hoe harder dit gaat.

Je kunt wel Nieuw Zeeland in ongeveer 5 weken bekijken (met eigen vervoer).
Kijk voor de visum informatie eens bij de landen informatie, daar vind je de meeste antwoorden namelijk al.
RvBloemendaal

Oké top, dan moet we daar nog maar eens goed over nadenken. Het is duidelijk dat we in het geval van 6 weken wel duidelijk keuzes moeten maken in wat we willen zien.

Thanks voor je reactie!
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Kamperen in NZ is makkelijk en ideaal. Zelf een auto gehuurd voor 1 maand en daar in een warehouse alles gekocht zoals tentje, mat, kookspulletjes etc. Samen waren we zo'n €100-150 hiervoor kwijt en dat heb je met zijn tweeen dus zo weer terug verdient.
Januari is wel hoogseizoen dus een auto reserveren lijkt me wel handig en alles zal wat duurder zijn. Maar qua weer wel het beste moment om te kamperen.
Eindigen in Nz tijdens de winter daar zou ik niet snel doen. Dan wordt het auto huren en hostels aan doen. Kost dan ook wat meer... En lijken mij treks etc wat minder aantrekkelijk.
RvBloemendaal

Inderdaad, we dachten als we van het zuiden (NZ) richting het noorden (ZO Azië) reizen, gaan we mooi het zonnetje achterna.

Wat betreft het kamperen zitten we aan een auto te denken waarbij er twee op een matras achterin kunnen liggen, dan zou er een in een tent ernaast moeten liggen. Maar als ik het zo hoor is dit geen probleem!

Thanks!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik zag dat je het bericht ook in het andere forum hebt geplaatst, maar dit is niet nodig. Aangezien de vraag hier al staat en we er alles aan doen om deze zo zichtbaar mogelijk te maken op de site.
RvBloemendaal

Erik schreef:Ik zag dat je het bericht ook in het andere forum hebt geplaatst, maar dit is niet nodig. Aangezien de vraag hier al staat en we er alles aan doen om deze zo zichtbaar mogelijk te maken op de site.
Oke ik dacht misschien komen hier voornamelijk reizigers die in Oceanië geweest zijn, maar dankjewel voor de tip!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat klopt :) Maar op zich wordt je topic op de homepage, en op andere plekken onder de aandacht gebracht. Kan hem eventueel wel voor je verplaatsen zodra je de antwoorden voor Oceanië hebt :)
RvBloemendaal

Erik schreef:Dat klopt :) Maar op zich wordt je topic op de homepage, en op andere plekken onder de aandacht gebracht. Kan hem eventueel wel voor je verplaatsen zodra je de antwoorden voor Oceanië hebt :)
Je bent een held, thanks! :)
RvBloemendaal

Erik schreef:Dat klopt :) Maar op zich wordt je topic op de homepage, en op andere plekken onder de aandacht gebracht. Kan hem eventueel wel voor je verplaatsen zodra je de antwoorden voor Oceanië hebt :)
Erik, zou je 'em nu willen verplaatsen?
Plaats reactie