Hoe is Thailand in dec. jan en feb?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Jesss

Hoe is Thailand in dec. jan en feb?

Bericht door Jesss »

Halloa!

Ik heb een vraag en ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden, ik hoop op hulp van jullie! Ik wil voor 3 maanden naar Thailand en omgeving (Laos, Cambodja, Borneo?!). Ik wil graag in december 2009 weggaan, ongeveer tot eind februari 2010. Is er daar dan ernstige regenval of niet? Het regenseizoen is toch in de zomer??? (Als het hier zomer is)...

Alvast bedankt, groetjes Jess

PS: Op het forum reismaatje gezocht staat een berichtje van mij dat ik ook nog mensen zoek die daar ook heen gaan in de zelfde periode!
Maf

Re: Hoe is Thailand in dec. jan en feb?

Bericht door Maf »

Rond januari is het daar zomer; heerlijk weer; niet eens al te heet. Het regent dan juist het minste. Let wel op dat dit juist het toeristenseizoen is van Thailand en alles dus net iets duurder en drukker kan zijn. Somige dingen zal je moeten reserveren ipv gewoon aankomen lopen.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Voor onze winter geldt:
Laos, Cambodja, Thailand vaste land en Andamanse zee >> droog seizoen.
Golf van Thailand >> regenseizoen.
Borneo >> regenseizoen.
Jesss schreef:Halloa!

Ik heb een vraag en ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden, ik hoop op hulp van jullie!
*_*

Kan me niet voorstellen dat je dit antwoord niet zelf kon vinden op ATG *_*
Geen probleem hoor, ik lijd soms ook aan 'gemakzucht' ;)
Seeker

Bericht door Seeker »

Tijdens christelijke feestdagen verdubbelen of verdrievoudigen hotels, guesthouses hun prijzen vaak, dus juist december zou ik niet echt gaan, ze vieren de feestdagen niet buddisten, maar ze passen de prijzen er wel op aan.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Seeker schreef:Tijdens christelijke feestdagen verdubbelen of verdrievoudigen hotels, guesthouses hun prijzen vaak, dus juist december zou ik niet echt gaan, ze vieren de feestdagen niet buddisten, maar ze passen de prijzen er wel op aan.
Dat zijn er dus maar 2: kerst en oud&nieuw. Natuurlijk is het iets duurder dan in het laagseizoen, maar zeker niet dat je de rest van de maand belachelijke prijzen betaald. Afgelopen december was het allemaal goed betaalbaar, kwam ook doordat het niet superdruk was met toeristen. Zal dit en volgend jaar ook wel zo zijn, gezien de financiele wereldmalaise :o
Seeker

Bericht door Seeker »

Dexter schreef:
Seeker schreef:Tijdens christelijke feestdagen verdubbelen of verdrievoudigen hotels, guesthouses hun prijzen vaak, dus juist december zou ik niet echt gaan, ze vieren de feestdagen niet buddisten, maar ze passen de prijzen er wel op aan.
Dat zijn er dus maar 2: kerst en oud&nieuw. Natuurlijk is het iets duurder dan in het laagseizoen, maar zeker niet dat je de rest van de maand belachelijke prijzen betaald. Afgelopen december was het allemaal goed betaalbaar, kwam ook doordat het niet superdruk was met toeristen. Zal dit en volgend jaar ook wel zo zijn, gezien de financiele wereldmalaise :o
en 6 jan 3 koningen, maken ze normaal niet van elke feestdag, meerdere dagen waar ze de prijzen verhogen? Net zoals de ambtenaren 3 dagen vrij hebben bij 1 feestdag.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

3 koningen is geen feestdag. Seeker je bent ook geen expert omdat je toevallig 3wk in thailand bent geweest.

@ Jesss ik was er in december 2007. Waar je dan wel rekening mee moet houden is de europese kerstvakantie en dan voornamelijk op de thaise eilanden. Daar is het het wel een stuk duurder en reserven wordt aanbevolen. Zeker als je bijvoorbeeld naar ko phagnan wil en er is in de twee weken ook nog een fullmoon party. We konden toen een week van te voren geen kamer meer vinden (via internet en tel), van mensen die wel op de bonnefooi zijn gegaan hoorde we dat ze vaak moesten verplaatsen en echt wel 3 keer zoveel betaalden.

We zijn uiteindelijk oud en nieuw in BKK gaan vieren en daar was er niets anders dan anders.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Seeker

Bericht door Seeker »

[*] verwijderd door Moderator (bolletjeom).
Seeker, wanneer je een persoonlijk probleem hebt met een andere forum gebruiker kan je de discussie met die persoon aangaan via de PB, niet hier in het openbaar
[*]
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Net zoiets als vader en moederdag dus ;) Maar reserveren op Ko Phagnan is idd volgens mij sowieso aan te raden, ongeacht wanneer je gaat in het seizoen maar wel tijdens een full moon. Ik was daar afgelopen oud en nieuw, had ongeveer 3-4 weken van tevoren gereserveerd, was idd wel lastig. Uiteindelijk een kamer van 50e per nacht geregeld, was wel relaxed. Maar zal zeker niet op de bonnafooi gaan.
Plaats reactie