Ecuador - quito en Otavalo

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
franren

Ecuador - quito en Otavalo

Bericht door franren »

Advies en goede tips gezocht. Ik kom op dinsdag 23 december aan in Ecuador. Voor mijn reis van 3 1/2 week. Wil heel graag op zaterdag in Otavalo zijn voor de markt. Heeft iemand tips wat ik in de tussengelegen dagen kan doen in de buurt van Quito of op een reisafstand zodat ik vrijdag naar Otavalo kan? Quito kom ik op het eind ook nog, dus daar wil ik niet bljven.

Hoor graag en dank.
Elrosso
Reisexpert

Re: Ecuador - quito en Otavalo

Bericht door Elrosso »

Vraag 1 bij mij is: Hoe reis je? Auto, OV, taxi?

Je kan naar Mitad del mundo en vervolgens naar Mindo wanneer je van natuur en met name vogels houdt.
Ga je met de auto en rij je zelf dan zou je ook eerst lekker bij kunnen komen in een thermaal bad op 1 uur rijden van het vliegveld. Het plaatsje heet Papallacta. Wij hadden een hotel met recht voor de deur een heerlijk natuurlijk warm bad.

Veel plezier met voorbereiden.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Baños is een leuk stadje waar je een paar dagen door lan brengen. Is een uur of 5 van Quito en zeker de moeite waard.
Reisfreaks
Wereldreiziger

Bericht door Reisfreaks »

Baños is inderdaad een aanrader. Wij zijn daar 3 dagen gebleven omdat er zoveel outdoor activiteiten waren. Mountainbiken, ziplinen , warmwaterbronnen enz. Bovendien is het ook een gezellig stadje. Wij zijn vanuit Baños ver trokken naar de zaterdagmarkt in Otavalo. Een busreis van ruim 7 uur die we niet snel zullen vergeten. Het was echt te gek! ^O^
Plaats reactie