thailand en cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
janproot

thailand en cambodja

Bericht door janproot »

hallo ik vertrek 2december tot 20 januari naar thailand en cambodja samen met mijn vriendin . Ik heb 2 vragen ik zou graag cambodja zien ,hoeveel tijd zou ik daar voor moeten nemen ? en in mijn planing was ook het bovenste gedeelte van thailand te bezoeken . nu mijn vraag zou ik genoeg tijd hebben om ook nog het zuiden te doen of zou dat te veel worden ? ik zou ook wel nog een eilandje bezoeken normaal . wij zien voorral graag natuur . Dan de andere vraag zou ik al hotels en trein vast leggen of niet ? . tips mag ook altijd , groeten jan
franren

Re: thailand en cambodja

Bericht door franren »

Je hebt een behoorlijk lange periode. dat is echt meer dan genoeg om heel Noord Thailand te bezoeken, groot deel Cambodja en ook nog te relaxen op een eiland. Kijk ook eens naar de eilanden bij Cambodja, die zijn minder toeristisch dan die bij Thailand.
Neem gewoon eens een lonely planet of een ander reisboek en bekijk wat je graag wilt zien. bepaal dan hoe je reis gaat verlopen. Persoonlijk, maar dat is dus heel erg persoonlijk, ben ik niet zo wild van Thailand. zeker qua natuur is er al veel kapot gemaakt en het is heel erg toeristisch. Veel Russen en feestende backpackers, het jonge ultra low budget type. let dus op waar je naar toe gaat en waar je zelf zin in hebt. hou je van een party eiland, dan kom je in Thailand zeker aan je trekken. Thailand heeft uiteraard ook nog mooie stukken, zeker in het Noorden. Maar ik zou vooral je tijd in Cambodja doorbrengen. dat is echt prachtig.

boeken van treinen, bussen etc, kan je gewoon ter plekke doen. je hoeft niets vooraf te regelen. gaat heel erg makkelijk. ook accommodaties zijn er plenty, hou er alleen rekening mee dat in periode kerst en oud en nieuw bijvoorbeeld bepaalde eilanden wel zijn volgeboekt. dus wil je logeren op een speciale plek met oud en nieuw, regel dat dan wel vooraf. zeker als het erg toeristisch is.

hoop dat dit een beetje op weg helpt.
succes en geniet
Plaats reactie