Vanaf maart/april 2015 ben ik van plan een rondreis te maken door Zuid-Amerika. Het zal voor mij de eerste keer zijn dat ik ga backpacken. Ik heb al een bepaalde route in gedachte met een aantal plekken die ik, als ik het zo lees, niet mag missen. De geplande route ziet er nu als volgt uit: Buenos Aires - Bariloche - Mendoza - Santiago - San Pedro de Atacama - Salar de Uyumi - La Paz - Lake Titicaca - Cuzco - Macchu Pichu - Lima - (Galapagos Islands) - Quito - Bogota - Manaus - Rio de Janeiro om uiteindelijk weer na 6 a 7 maanden vanuit Buenos Aires terug te vliegen naar Nederland.
Dit betekent de volgende landen: Argentinië - Chili - Bolivia - Peru - Ecuador - Colombia - Brazilië. Graag zou ik ook het zuiden van Chili/Argentinië bezoeken maar dit ligt flink uit de route, nietwaar?
Is dit haalbaar binnen deze tijd? En wat zou mijn budget ongeveer moeten zijn inclusief alles? Ik lees veel dat een cursus Spaans bijna een must is, klopt dat? Is maart/april een goede maand om te starten (met in gedachte dat ik in Argentinië begin)? Is het verstandig om van tevoren al een retourticket Amsterdam - Buenos Aires te boeken, voornamelijk qua kosten?
Ik hoop van jullie te horen

Wilco