Hoihoi,
26 juli is het zo ver! Dan begint onze wereldreis.
We starten in Moskou en gaan van daaruit met de trein naar ZO-Azie en dan weer door naar Z-Amerika.
Hoe zit het eigenlijk met de stroom in landen in Azie en Z-Amerika??
Natuurlijk hebben we een wereldstecker. Is dit voldoende om overal te kunnen inpluggen of hebben we ook nog een omvormer nodig?? Of zijn er nog andere dingen voor.......??
Bedankt alvast voor reacties!
stroom wereldwijd
-
- Vakantieganger
Re: stroom wereldwijd
Spannund! ik kocht in Zuid-Oost-Azie en ZAmerika gewoon in een electriciteiswinkeltje 1 omvormplugstekker voor dat werelddeel. Deed het overal prima. Voor Zamerika moet je wel even opletten met de stekker. Er zijn nl 2 mogelijkheden voor stekkers die je kan kopen. De 1 heeft 2 schuine pinnen en 1 ronde pin in het midden. De ander heeft alleen die 2 schuine pinnen. Het is zo dat niet elk stopcontact een gaatje heeft voor die ronde pin, kan je dus beter degenen nemen met alleen schuine pinnen.
Een omvormer heb ik nog nooit gezien/gebruikt. Wereldstekker werkt over het algemeen prima, al zitten daar veel stekkers op voor de hele wereld en kan je dus ook gewoon 2 losse stekkertje kopen ter plekke.
Ik weet alleen niet hoe het zit met lande als Rusland en China, of je daar ook gewoon de stekker kan gebruiken die je voor Zuid-oost azie gebruikt. Veel pelzier alvast!
Een omvormer heb ik nog nooit gezien/gebruikt. Wereldstekker werkt over het algemeen prima, al zitten daar veel stekkers op voor de hele wereld en kan je dus ook gewoon 2 losse stekkertje kopen ter plekke.
Ik weet alleen niet hoe het zit met lande als Rusland en China, of je daar ook gewoon de stekker kan gebruiken die je voor Zuid-oost azie gebruikt. Veel pelzier alvast!
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: stroom wereldwijd
Estelle geeft het al aan. Ter plekke een stekker kopen in Zuid-Amerika. mijn wereldstekker deed het daar niet. Verder hadden wij een wereldstekker mee die af en toe uit de tas mocht. Omvormers niet mee gehad maar in Mexico en de VS wel problemen gehad met opladen van dingen die meer dan 120 nodig hadden. uiteindelijk dus de Ipod maar niet gebruikt en voor de camerabaterijen een locale oplader gekocht
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika