verwarring route en tickets!! help!!!

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
MenA

verwarring route en tickets!! help!!!

Bericht door MenA »

dag iedereen!

zoals de titel al zegt, ben ik een beetje erg verward. ik ben al een tijdje bezig met orienteren over azie en australie. ik en een vriendin hebben een half jaar de tijd, waarvan we 4maanden in australie zijn, en op de terugweg thailand aan willen doen...maar ook tibet... dit is dus een vrij lastige route. maar tibet laten schieten is geen optie.
nu lees ik toch ook veel dat thailand misschien wel niet zo heel leuk is.
nu is mijn vraag heeft iemand een idee over hoe we dit het beste kunnen aanpakken qua tickets? we zouden reizen met australian backpackers, dan zou het er als volgt uitzien:

amsterdam-sydney
//australie over land
sydney-kathmandu(is goedkoper dan lhasa in tibet)
kathmandu-bangkok(dit ticket zouden we dan weer apart bij moeten boeken, een enkeltje)
bangkok-amsterdam

en we zouden dan uitkomen op een bedrag van ongeveer 2000 euro.
nu is mijn idee dat dit vrij prijzig is en dat het goedkoper zou moeten kunnen. misschien wel van tibet terug naar bangkok met de trein of over land ofzo. heeft iemand ervaring met deze route? alle informatie is welkom! misschien wel thailand skippen en daar een ander land voor kiezen?

ik hoop op iets van informatie!!!! ;)

alvast bedankt!!

groetjes
Jenny
Reisexpert

Re: verwarring route en tickets!! help!!!

Bericht door Jenny »

Vanuit Bangkok met de trein naar Nederland is niet mogelijk, maar je kan wel vanuit China per trein. (En vanuit BKK per bus naar China.) Een prachtig traject, maar beslist niet goedkoper dan vliegen!

Ik denk dat de route die je nu bedacht hebt, voor die prijs, niet eens zo'n heel erg slechte deal is. Je wijkt af van het standaard rondje, en daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan. Misschien kun je de kosten iets drukken door vanuit Tibet over land naar Chengdu/Beijing te reizen en daarvandaan naar NL te vliegen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
MenA

Bericht door MenA »

hahah nee nee, dat bedoelde ik niet!!

die optie hebben we al laten liggen, we wilde eerst inderdaad van tibet de trein nemen naar beijing en vanaf daar terugvliegen, maar is besloten dat niet te doen, word te druk. maar wat ik bedoelde was, is het niet mogelijk of vanaf tibet naar thailand te komen met de trein/bus etc?

groetjes!

oh bedankt voor de snelle reactie!! :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Van Tibet naar Thailand kan.

De trein zit vaak vol, maar je kan per jeep of trein van Lhasa naar Chengdu. Daarvandaan kun je per trein richting zuiden (mogelijk naar Kunming, maar dat weet ik niet 100% zeker). In zuid China kun je dan de grens met Laos overstreken, en daarvandaan naar BKK. Kost je een paar weken, maar is wel een mooie route.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

over land kan maar gaat niet passen in de tijd die je hebt.
Als tibet laten schieten geen optie is en je de reis te duur vind vraag ik me af waarom je idd zo nodig Thailand erbij wil hebben. Thailand is best ok hoor. begrijp me niet verkeerd! Maar wat verwacht je van Thailand en waarom staat het nu op de wensen lijst. Misschien is er wel een andere optie mogelijk die beter past en ook nog voordeliger uitpakt.
De prijs die ze je Quoten vind ik ook niet gek klinken voor wat je wilt. Het is nu eenmaal niet erg gangbaar.

Is er ook een optie om op de heen weg naar Australie in Thailand uit te stappen en terug naar amsterdam via Kathmandu ?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Kathmandu is ook geen goedkope vliegoptie.. ik zou zeker kijken naar de mogelijkheid met vliegen op Delhi i.p.v. kathmandu. Je kunt met de nachttrein en bus in 2-3 dagen van Delhi in kathmandu zijn. Maak er een week van en je kunt de Taj Mahal bekijken (echt DE reden waarom iedereen ooit een keer toch naar india moet), varanasi (zo bizaar) en neushoorns in chitwan national park.

Ik weet je data niet maar dus kan niet met een prijs komen. Air newzealand heeft vaak leuke specials met een stopover in Azie op de heen en terugweg, zou daar ook zeker naar kijken. Thailand op de heenweg en de rest op de terugweg is ook veel logischer.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Het klopt dat je niet direct op Lhasa vliegen. Lhasa is geen internationaal vliegveld. Je kunt er alleen vauit een aantal steden uit China en vanuit Kathmandu vliegen. Je zou nog eens kunnen kijken om naar Chengdu te vliegen (dat is wel een internationaal vliegveld) en vandaar uit de trein nemen of een lokale vlucht naar Lhasa.

Weet je al hoe lang je wilt blijven in Tibet. Omdat het op hoogte ligt en je van land niveau af komt, zul je eerst een paar dagen moeten acclimatiseren en rustig aandoen. Daarnaast heeft Tibet veel te bieden en ben je voor de 'echte' hoogtepunten wel een maandje kwijt. Wat je zou kunnen, als je naar kathmandu wilt, dan kun je met een groep een jeepreis naar Kathmandu regelen vanuit Lhasa. Als je tijd over hebt, dan kun je ook nog in de buurt van Lhasa kijken. Bijvoorbeeld Ganden klooster, Nam Tso lake of Samye klooster.
Maf

Bericht door Maf »

Van Delhi naar Kathmandu en van daaruit de 10daagse reis naar Lhasa, langs Everest base camp etc, geweldige rit. Vanuit Lhasa vliegen op Beijing; zo weer terug naar huis?
MenA

Bericht door MenA »

wow, bedankt voor alle reacties!

uhm even zien hoor, Thailand kan ik ook niet laten zitten, aangezien mn reisgenootje heel graag naar thailand wilt, en tja, je reist toch emt zn 2en he! moet leuk blijven voor beide. ik wil tibet, zij wilt graag thailand ;)

maar eventueel op de heenweg thailand is misschien ook wel een optie. En ik zal ook eens informeren hoe het zit als we naar delhi vliegen ipv. kathmandu.

zelf zitten we nu te denken om misschien niet tibet te doen, maar een aantal weken in nepal te blijven, weten jullie toevallig ook of nepal erg verschillend is van tibet? of welk van de 2 landen jullie voorkeur naartoe gaat? Mijn idee is altijd dat de landen misschien erg op elkaar zouden lijken, maar ik ben er nooit geweest, en het is misschien wel een heel kortzichtig idee van mij dat ze op elkaar lijken?!(omdat ze naast elkaar liggen , wil natuurlijk niet zeggen dat ze op elkaar lijken ;) )

dus misschien weten jullie daar ook nog wat van? of tips etc

alvast bedankt weer!! en super zeg, al die snelle reacties!

groetjes,
MenA

Bericht door MenA »

niemand meer? :@
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

MenA schreef:niemand meer? :@
Ja wel hoor. Nepal en Tibet verschillen veel van elkaar. Je kunt naar noord india gaan, bij tibetaanse ballingschap. Dan zie je ook een stukje van de Tibetaanse cultuur. Maar het haalt het niet bij Tibet zelf. Qua natuur en cultuur dan.
MenA

Bericht door MenA »

oke oke,.. Maar in welk opzicht verschillen ze erg van elkaar? vandaag al wat rond gekeken , en heb begrepen dat nepal nog best tropisch is? dat had ik echt helemaal niet verwacht. ik zou zo graag die open vlaktes van tibet zien, en de bergen etc. vooral het landschap.. is hier nog wel wat van terug te zien in nepal? of is het echt ene wereld van verschil?

alvast bedankt
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik ben niet in Tibet geweest alleen in Nepal dus kan niet echt iets zeggen. Delen van nepal zijn inderdaad tropisch maar dat is juist zo mooi het klimaat verandert door de hoogte razendsnel. Zo zit je echt in de himalaya een dag later weer in je t-shirtje in de zon.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie