Great Walks Nieuw Zeeland
Great Walks Nieuw Zeeland
Goedemiddag medereizigers,
Over een kleine maand ben ik voor 2 maanden in Nieuw Zeeland en ik wil graag één of meer Great Walks lopen. Ik ben er sinds kort pas achter dat dit bestaat, dus vandaar dat ik er redelijk laat mee ben.
Mijn vraag is of er Great Walks zijn die je niet vooraf (lees: meer dan een week) van tevoren moet boeken. Ik wil namelijk zoveel mogelijk vrij zijn wanneer ik daar ben en als ik nu een Great Walk boek leg ik mezelf teveel vast voor mijn gevoel.
Alvast bedankt voor de reacties:)
Over een kleine maand ben ik voor 2 maanden in Nieuw Zeeland en ik wil graag één of meer Great Walks lopen. Ik ben er sinds kort pas achter dat dit bestaat, dus vandaar dat ik er redelijk laat mee ben.
Mijn vraag is of er Great Walks zijn die je niet vooraf (lees: meer dan een week) van tevoren moet boeken. Ik wil namelijk zoveel mogelijk vrij zijn wanneer ik daar ben en als ik nu een Great Walk boek leg ik mezelf teveel vast voor mijn gevoel.
Alvast bedankt voor de reacties:)
Re: Great Walks NZ
Bij de Tongariro crossing hoeft dit niet en volgens mij bij de Abel Tasman coastal track ook niet. Paar dagen van tevoren is voldoende. Van de anderen weet ik het niet.
De tongariro is in de winter te lopen zonder boekings. De hutten moeten wel geboekt worden maar dat kan bijvoorbeeld een dag van te voren vij internet. Met de Routeburn is dit ook het geval en ik denk ook met enkele anderen. Echter zijn er erg veel andere hikes die ook zeker zo mooi zijn, goede faciliteiten hebben, goedkoper zijn en niet geboekt hoeven te worden in de zomer.
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Tongariro track ziet er ook heel mooi uit zeg!
De Tongariro, Routeburn en Abel Tasman staan nu op m'n to-do list:)
Iemand een idee welke andere Great Walks er te lopen zijn door ze enkel een paar dagen van tevoren te boeken?
Tongariro track ziet er ook heel mooi uit zeg!
De Tongariro, Routeburn en Abel Tasman staan nu op m'n to-do list:)
Iemand een idee welke andere Great Walks er te lopen zijn door ze enkel een paar dagen van tevoren te boeken?