Slaapzak Ghorepani- trekking en Kathmandu

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Anieke75

Slaapzak Ghorepani- trekking en Kathmandu

Bericht door Anieke75 »

Hallo

Even een vraag. Eind oktober gaan we de bekende Ghorepani-trekking doen. Geschikte kleding heb ik wel voor de tocht. Alleen wat twijfel over de slaap zak. Ik heb oa een Nomad polyester slaapzak en een fleecedekenzak. Zou dit voldoende zijn? Er wordt een slaapzak tot -5 aangeraden maar die zijn best prijzig.
Nu las ik ook dat je ze kunt huren. Heeft iemand een adresje en zijn ze een beetje schoon? Ik heb af en toe een klein beetje smetvrees;-) Of is het makkelijk om ze evt nog te laten wassen daar?

En hebben jullie nog tips voor Kathmandu om te zien, mooie rustige plek om ergens te lezen of ergens te eten. We zitten daar nl 6 dagen.

Alvast bedankt
Kir87
Reiziger

Re: Slaapzak Ghorepani- trekking en Kathmandu

Bericht door Kir87 »

Hi Anieke,

Afgelopen december/januari ben ik in Nepal geweest, maar wij hebben geen trekking gedaan dus daar kan ik je geen info over geven. Wat ik wel weet is dat ik het in Kathmandu erg koud heb gehad s'nachts en dat was gewoon in een guesthouse. Ik heb iedere nacht geslapen met 2 dekbeden en dikke kleren aan. Ik weet niet of het in Oktober ook zo koud is, maar warm is het vast niet.
Thamel, Kathmandu, zit trouwens helemaal vol met winkeltjes waar ze van alles en nog wat verkopen voor trekkings. Ik weet zo niet of ik ook slaapzakken heb gezien, maar de kans is groot dat je dat ook wel ergens kunt vinden.

Wij zijn twee weken in Kathmandu verbleven en hebben het super mooi gemaakt. Je kunt bijvoorbeeld een dagtrip doen naar Patan (Lallithpur), Boudhanat (Grootste stupa van Azië) of Bakhtapur. Dit is allemaal prima te doen vanuit Kathmandu. Wij sliepen net buiten Thamel en zijn lopend naar Patan gegaan bijvoorbeeld en hebben er ongeveer 2 uur over gedaan.
Voor de andere plaatsen kun je een taxi nemen of kijken voor de bus.

In Thamel, Kathmandu, zijn ontzettend veel leuke restaurantjes en kroegjes. Een beetje rondlopen en je komt gegarandeerd van alles tegen :) Als je een middagje rustig wat wilt lezen/relaxen in Kathmandu kun je dit prima doen in de Garden of Dreams. Dit ligt midden in de stad, maar het is heerlijk rustig. Je moet hier trouwens wel entree voor betalen.

Alvast heel veel plezier! Ik heb mijn ogen uitgekeken in Kathmandu en vond het super!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Plaats reactie