Wel of geen zelfstandige (georganiseerde) reis maken?
Wel of geen zelfstandige (georganiseerde) reis maken?
WizzardOfOss begon er al een beetje over en ik ben benieuwd naar het aantal mensen dat gedeeltelijk (of helemaal) een reis laat regelen. Dit uit bijvoorbeeld tijdsoverwegingen.
Dus wie laat wel eens wat dingen regelen, en wie schakel je daar dan voor in? Er zijn schijnbaar tal van kleine reisbureautjes die voor je een visum een treinticket terplaatse o.i.d. regelen.
Dus wie laat wel eens wat dingen regelen, en wie schakel je daar dan voor in? Er zijn schijnbaar tal van kleine reisbureautjes die voor je een visum een treinticket terplaatse o.i.d. regelen.
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Wel of geen zelfstandige (georganiseerde) reis maken?
als ik tijdgebrek heb en denk dat ik het zelf niet goedkoper kan regelen dan ga ik bij hoge uitzonderding wel eens met een groepsreis. In je eentje een jeep met gids en chauffeur huren in de woestijn in Jordanië kost een vermogen. Op budget-Safari gaan in Kenia met 2 personen is voor 6 dagen al bijna net zo duur als een 20-daagse reis met Djoser. Ik probeer dan wel te kiezen voor de organisatie met de meeste vrijheid om je tijd in te delen.
Voor Marokko hebben we voor het eerst met Marokko-online iets gedaan. Daar kan je bouwstenen inkopen. Omdat we maar 6 dagen een huurauto hadden wilde we zeker weten dat we op dag 4 een rit op de kameel met een overnachting in de woestijn konden doen.
Zonder Marokko-online hadden we het stuk dat we nu hebben gedaan in 6 dagen nooit in 6 dagen kunnen doen. simpelweg omdat er tijd verloren gaat met dingen regelen en er ter plekke niet echt info voor het oprapen lag.
Maar of we het nog eens doen op deze manier??? Alleen als we tijd te kort hebben en dan ook echt alleen voor een klein stukje. Helemaal vastliggen is niet echt iets voor ons
Voor Marokko hebben we voor het eerst met Marokko-online iets gedaan. Daar kan je bouwstenen inkopen. Omdat we maar 6 dagen een huurauto hadden wilde we zeker weten dat we op dag 4 een rit op de kameel met een overnachting in de woestijn konden doen.
Zonder Marokko-online hadden we het stuk dat we nu hebben gedaan in 6 dagen nooit in 6 dagen kunnen doen. simpelweg omdat er tijd verloren gaat met dingen regelen en er ter plekke niet echt info voor het oprapen lag.
Maar of we het nog eens doen op deze manier??? Alleen als we tijd te kort hebben en dan ook echt alleen voor een klein stukje. Helemaal vastliggen is niet echt iets voor ons
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Bij voorkeur niet, maar voor gekke landen kan ik het me wel voorstellen. Idd een weekje Jordanie ofzo. En dat voorbeeld van Rudi in Kenia/Tanzania: ja, ook logisch. Ik kan me ook voorstellen dat ik me in bepaalde landen niet zo vrij/makkelijk beweeg ik m'n eentje. Als er geen hostel/backpackers "circuit" is, dan loop je het risico toch voornamelijk in je eentje rond te lopen. Als niemand Engels spreekt, en je op het busstation alleen maar Arabische tekens ziet: tsja, dan is een groep misschien wel prettiger....
Je kunt ook dingen laten regelen zonder dat je in een groep reist. Dus bijvoorbeeld dat je aankomt (zoals Rudi als voorbeeld gaf) dat je ergens aankomt en dat dan de reisorganisatie voor jou vervoer geregeld heeft naar de volgende bestemming. Je reist dus alleen (of met je eigen reisgezelschap) en niet met een groep. Na de "dienst" van het vervoer ben je weer op jezelf aangewezen, tenzij je meer geregeld wil hebben.ErikB schreef: Als niemand Engels spreekt, en je op het busstation alleen maar Arabische tekens ziet: tsja, dan is een groep misschien wel prettiger....
Ik moet zeggen dat ik dan nog nooit gedaan heb als daarmee bedoelt wordt van te voren vast leggen.
Heb alleen in Peru ooit de talenschool al in Nederland geboekt. Maar ook dat zou ik niet opnieuw doen. Wel regel ik ter plekke toertjes. Meestal is het dan gewoon goedkoper, gezelliger, sneller of ik ben lui en kies voor de makkelijkere optie. Bijvoorbeeld in Marokko 3dg naar gorges en woestijn met ov niet te doen in die tijd.
Ff nog off-topic wij gaan in Oktober 4 weken naar en kenia/tanzania (als mijn nieuwe werkgever het ook nog ff goedkeurd) plan is nairobi, hells gate NP, arusha, nogorongo en Serengeti safari, Kilimajaro beklimmen, duiken zanzibar, vlucht terug nairobi. volgens mij LP moet dat allemaal prima zelf te regelen zijn. We willen die safari en beklimmen gewoon terplekke regelen. Rudi die problemen waar jij over spreekt en kosten gaat hopelijk over een heel ander gebied???? (begin me nu een beetje zorgen te maken)
Heb alleen in Peru ooit de talenschool al in Nederland geboekt. Maar ook dat zou ik niet opnieuw doen. Wel regel ik ter plekke toertjes. Meestal is het dan gewoon goedkoper, gezelliger, sneller of ik ben lui en kies voor de makkelijkere optie. Bijvoorbeeld in Marokko 3dg naar gorges en woestijn met ov niet te doen in die tijd.
Ff nog off-topic wij gaan in Oktober 4 weken naar en kenia/tanzania (als mijn nieuwe werkgever het ook nog ff goedkeurd) plan is nairobi, hells gate NP, arusha, nogorongo en Serengeti safari, Kilimajaro beklimmen, duiken zanzibar, vlucht terug nairobi. volgens mij LP moet dat allemaal prima zelf te regelen zijn. We willen die safari en beklimmen gewoon terplekke regelen. Rudi die problemen waar jij over spreekt en kosten gaat hopelijk over een heel ander gebied???? (begin me nu een beetje zorgen te maken)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Hoi Tikva,
Mijn eerste backpackers reis ging naar Kenia en Tanzania; grotendeels vergelijkbaar met wat jij wil gaan doen. Wij zijn ook met de LP in de rugzak gaan reizen en ik vond het erg goed te doen. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel!
Qua wel of niet georganiseerd varieert het bij mij nog al eens. Jordanie heb ik georganiseerd gedaan en Cuba. Dat was omdat ik de eerste keer alleen ging en nog niet wist of alleen backpacken iets voor me zou zijn. Nu ik een aantal maanden alleen heb gereisd heeft dat de voorkeur. Daarbij doe ik af en toe wel (meerdaagse) toers. Meestal vanwege het gemak!
Mijn eerste backpackers reis ging naar Kenia en Tanzania; grotendeels vergelijkbaar met wat jij wil gaan doen. Wij zijn ook met de LP in de rugzak gaan reizen en ik vond het erg goed te doen. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel!
Qua wel of niet georganiseerd varieert het bij mij nog al eens. Jordanie heb ik georganiseerd gedaan en Cuba. Dat was omdat ik de eerste keer alleen ging en nog niet wist of alleen backpacken iets voor me zou zijn. Nu ik een aantal maanden alleen heb gereisd heeft dat de voorkeur. Daarbij doe ik af en toe wel (meerdaagse) toers. Meestal vanwege het gemak!
Mijn eerste reis was wel deels geregeld maar verder eigenlijk alles zelfstandig gedaan en de dingen die geregeld waren zelf gedaan omdat ik een andere agenda had dan de organisatie. Daarna eigenlijk alles zelf uitgezocht en gedaan. Juist het zoeken naar goede opties e.d vind ik leuk. Het geeft je veel flexibiliteit.
wij zijn naar Kenia gereisd onder de vorm van een georganiseerde groepsreis
vorig jaar naar Mexico met ons tweetjes
en dit jaar gaan we naar Thailand met Thailandonline.nl, een individuele rondreis door hen georganiseerd
dus dan zullen we weten welke manier ons het meeste aanspreekt
wel is het zo dat je bij georganiseerde reizen soms plaatsen aandoet waar je anders nooit zou geraken
maar dan moet je wel wat inboeten op je vrijheid...
vorig jaar naar Mexico met ons tweetjes
en dit jaar gaan we naar Thailand met Thailandonline.nl, een individuele rondreis door hen georganiseerd
dus dan zullen we weten welke manier ons het meeste aanspreekt
wel is het zo dat je bij georganiseerde reizen soms plaatsen aandoet waar je anders nooit zou geraken
maar dan moet je wel wat inboeten op je vrijheid...
ben eigenlijk niet zo van de groepsreisen omdat je nooit weet met wat voor groep je komt te zitten en het vaste schema irriteert me nog al eens.
Maar ik heb Egypte georganiseerd gedaan uit gemaks en kosten overweging. Kon het zelf eigenlijk niet goedkoper doen in die tijd.
En ik heb mexico/guatemala een keer georganiseerd gedaan omdat het de eerste "verre reis" van mn vriendin werd en ze graag even op haar gemak wilde kijken of het wat voor haar was....
Verder meestal gewoon gaan en daar wel toertjes boeken. Maar ik ben redelijk op mezelf. Wil best af en toe sociaal doen maar in zo'n groep zit je altijd op elkaars lip en ik irriteer me dan vaak heel snel aan mensen en dan kan ik niet zo goed genieten van een trip. Dus vandaar probeer ik dat altijd te minimaliseren
. Ga liever met iemand borrelen die ik "gewoon" ontmoet heb en waar het ook mee klikt (vooral als het mooie vrouwen zijn
)
Maar ik heb Egypte georganiseerd gedaan uit gemaks en kosten overweging. Kon het zelf eigenlijk niet goedkoper doen in die tijd.
En ik heb mexico/guatemala een keer georganiseerd gedaan omdat het de eerste "verre reis" van mn vriendin werd en ze graag even op haar gemak wilde kijken of het wat voor haar was....
Verder meestal gewoon gaan en daar wel toertjes boeken. Maar ik ben redelijk op mezelf. Wil best af en toe sociaal doen maar in zo'n groep zit je altijd op elkaars lip en ik irriteer me dan vaak heel snel aan mensen en dan kan ik niet zo goed genieten van een trip. Dus vandaar probeer ik dat altijd te minimaliseren

- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
mijn eerste trip heb ik de eerste 4 dagen begeleid gedaan en daarna zelfstandig. aangezien ik helemaal geen reis ervaring had. nu doe ik eigenlijk alles zelf, boek natuurlijk wel dag tourtjes naar dingen toe om dat het vaak goedkoper is dan alleen daar heen gaan. afgelopen reis heb ik cape town naar namibia botswana johannesburg met een overlandtruck gedaan.
waarom, zag het niet zitten om het alleen te doen en in de zelfde tijd als hun het doen. ja je moet inleveren op vrijheid, maar had een te gekke groep wat echt van belang is. qua vrijheid niet echt mijn keuze, maar het was voor mij de enigste manier om het dit deze x te doen en zal het zekrs weer doen als het me enigste optie is.
waarom, zag het niet zitten om het alleen te doen en in de zelfde tijd als hun het doen. ja je moet inleveren op vrijheid, maar had een te gekke groep wat echt van belang is. qua vrijheid niet echt mijn keuze, maar het was voor mij de enigste manier om het dit deze x te doen en zal het zekrs weer doen als het me enigste optie is.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl