Wat vond jij het mooiste in Thailand?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Glennmulder

Wat vond jij het mooiste in Thailand?

Bericht door Glennmulder »

Het onderwerp zegt het al, wat vind jij het mooiste van Thailand? En hiermee bedoel ik dus locatie of activiteit.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik zelf in november voor 5 weken die kant op ga en een planning wil maken. En ben benieuwd wat jullie mij dus aanraden.

En als extra vraag is bijvoorbeeld 3 weken noord en 2 weken zuid haalbaar op een relaxte manier?
Bangkok richting chiang mai/rai en dan vanuit daar vliegtuig naar zuid.

Ik duik ook dus ben ook benieuwd naar de mooiste plek voor duiken?

Budget is 3000,- voor weken. Hoog genoeg dus! 8)7
Ralph
Reisexpert

Re: Wat vond jij het mooiste in Thailand?

Bericht door Ralph »

Ik zou eerst eens zelf een plan gaan maken. Er zijn genoeg topics te vinden hierover en met 5 weken kan je zo'n beetje alles doen wat je wil zien\ondernemen in Thailand.

Er willen vast wel mensen aanvullen, maar ik denk dat je er meer uitkrijgt als je eerst zelf wat meer details aanlevert.

Ps. vliegen is een goede en goedkope optie (van noord > zuid).
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Mooiste plekken om te duiken in Thailand: Ko Lanta (ook een leuk eiland) (onder water walvishaaien en Manta Soep!) en Similan/Surin eilanden (evt met een live-aboard). Mooiste plek in z'n algemeen.......... Hmmmmmmmmm? Te veel om op te noemen. Ik vond het meer in Khao Sok wel een van de mooiste plekken, denk ik. Verder was ik erg gecharmeerd van het kleine Ko Chang en Ko Payam (maar ik was daar 2 jaar geleden) en de andere "onbekende" eilandjes aan de westkust, zoals Ko Jum, Ko Yao Noi, Ko Tarutao etc. Noorden ken ik niet zo goed, maar ik vind zowel Pai als Chiang Mai erg leuk, ondanks het toerisme...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

je hebt voldoende tijd. Zelf ben ik negen weken gebleven (waarvan 5 weken op de eilanden) en nog steeds niet uitgekeken. Je budget is ook meer dan genoeg. Ik heb het 6 maanden uitgehouden met 5000,- 8)7

Bangkok is geweldig, maar plan vooral tijd aan het einde van je reis in om Bangkok te zien, niet alleen voor het shoppen (zodat je met een volle tas weer naar huis kan) maar ook vooral omdat Bangkok de eerste keer vaak als heftig wordt ervaren qua hitte en chaos. Bij mij en veel anderen in ieder geval. Tweede keer vond ik Bangkok veel fijner.

Verder schijnt Pai helemaal geweldig te zijn. Hier ben ik helaas niet geweest.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Glennmulder

Bericht door Glennmulder »

Super gaaf al die reacties! En ik had een planning maar was gewoon benieuwd wat jullie zouden aanraden en wat je als eerste ziet wanneer je aan Thailand denkt.
Ik ga maar weer is Google erbij halen! Thanks allemaal!
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Wat een heerlijk land!
In totaal 7 weken verbleven in sept/okt 2013..
Net als Lisette was voor mij de tweede keer BKK ook een stuk leuker dan de eerste keer..
Toch wel erg moeten wennen de eerste dsgen en zsm minivan gepakt naar t strand (Samet)

Het mooiste? Pfff.. als ik terugdenk, denk ik in ieder geval vooral aan het heeeerlijke eten! Love it!

Verder vond ik een dagje fietsen door Ayutthaya super, de nachttrein van BKK naar het zuiden en de stranden in de buurt van
Krabi!

Ook zijn wij 5 dagen in Trat geweest voordat wij de grens overgingen naar Cambodja.. Erg is vrij weinig te doen in dit stadje en 5 dsgen was eerst ook niet de bedoeling maar het was super! Vrijwel geen toeristen (we zijn er 4 tegengekomen ;)) heerlijk eten op de avondmarkt iedere avond, tempels, park en super vriendelijke mensen!
Vooral dat laatste heb je natuurlijk overal in Thailand, maar we konden echt merken dat er vrijwel geen toeristen kwamen..

Anyway, heel veel plezier!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Similan eilanden is de beste plek waar wij hebben gedoken in Thailand. De eilanden zelf zijn ook super mooi, beter bountry strand met wit koraal strand zijn we in Thailand niet tegen gekomen. Als je geen liveaboard wil doen kan je ook 2 duiken, nacht op eiland incl nachtduik en 2 duiken op de terug weg combineren.

Het mooiste is echt een lastige vraag. Kanchanaburi vonden we een heel relaxt stadje, Bangkok is echt super zo veel te doen en afwisseling. Trat zijn we twee keer geweest en moet er niet aan denken er 5dg door te brengen, te saai ;-). Chiang mai ben ik ook geen fan van.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie