Thail.Camb.Laos/ Visum/ Open Ticket (?)

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
ZuZy

Thail.Camb.Laos/ Visum/ Open Ticket (?)

Bericht door ZuZy »

Hi allemaal!

Ik wil begin juli voor drie maanden (misschien 4) door Thailand/Cambodja/Laos reizen. Eigenlijk heb ik nog helemaal geen planning gemaakt, maar ik zat te denken om een maand per land uit te trekken.
Mijn aankomst is natuurlijk Bangkok, daar een paar dagen bijkomen van de reis en dan maar zien waar ik vervolgens heen ga.

Mijn vraag gaat om de visa. Ik heb begrepen dat bij aankomst op luchthaven Bangkok een 'visa upon arrival' wordt verstrekt van 30 dagen. Is een retourticket noodzakelijk om deze te krijgen? Heb ik ergens gelezen... Ik wil eigenlijk een open ticket boeken, omdat ik nog niet zeker weet wanneer ik weer terug ga. Hoe zit het met het visum bij een open ticket? Wie heeft er ervaring met een open ticket, is het wel handig/ de moeite waard om (voor maar) 3 maanden een open ticket te boeken? Kan je met een open ticket ook vanuit een andere luchthaven (bijv. Singapoer) terug naar NL?

Dat 30-dagen visum - dan móet ik binnen 30 dagen Thailand uit. Het zou kunnen dat ik tóch langer blijf in Thailand, wat raden jullie me aan? Is een 60-dagen visum dan beter?

Ik ga over land naar Cambodja en Laos en dan weer uiteindelijk terug naar Bangkok voor de terugvlucht naar NL. Hoe gaat dat bij de grens over land met visa? Krijg je daar ook per land een visum voor 30 dagen? Als ik vanuit Laos/ Cambodja weer naar Bangkok wil over land heb ik dan een probleem? Kan ik dan een tweede visum krijgen voor Thailand (heb begrepen als niet op vliegveld dan 15-dagen)? Gaan ze dan wél vragen naar een retourticket naar NL?

Hoop dat iemand me kan helpen, bij voorbaat dank iig!!! :)

Groetjes,
ZuZy
bolletjeom
Reisexpert

Re: Thail.Camb.Laos/ Visum/ Open Ticket (?)

Bericht door bolletjeom »

Al deze vragen zijn al vele malen eerder beantwoord in dit forum en de antwoorden staan ook al in de "Alles Over" secties ( kijk eens rond, zou ik zeggen 8-) )

ik zal het dan ook even heel kort samenvatten
De luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt moet voor vertrek controleren of je voldoet aan de visa eisen van Thailand. Dit betekend dat je een retour ticket moet hebben. Als je geen retour ticket wilt moet je van te voren bij de ambassade in Nederland een visum voor Thailand gaan kopen.

Wanneer je langer wilt blijven dan 30 dagen moet je van te voren een 60 dagen visum kopen.
Als je naar Cambodja wilt kan je in bangkok een visum regelen. dit scheelt gedoe en onderhandelen bij de grens. Het kan ook bij de grens hoor maar het is een pokke grens
Van Cambodja kan je niet naar Laos als je niet al een visum hebt voor Laos. Die je in Bangkok kunt halen. Veel mensen doen het dan ook andersom. Eerst Laos en dan Cambodja want andersom schijnt wel te kunnen.
Als je Thailand in komt krijg je idd maar 15 dagen en bij landsgrenzen vragen ze niet naar bewijs dat je het land weer gaat verlaten

Over het algemeen is 1 maand voor Cambodja aan de ruime kant.
Waarom maak je het jezelf niet makkelijk? Maand Thailand, Maand Vietnam, 2 a 3 weken Cambodja, 2 weken Thailand en klaar....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

bolletjeom schreef: Waarom maak je het jezelf niet makkelijk? Maand Thailand, Maand Vietnam, 2 a 3 weken Cambodja, 2 weken Thailand en klaar....
Ik zou Laos zeker niet vergeten, dit was echt mijn favoriet en moet je minimaal 1 maand voor uitrekken. Je zou dus vietnam kunnen laten zitten bijv.
Aangezien vluchten naar europa vanaf bangkok echt verui het goedkoopst zijn en er in azie nog airasia (lowcost vluchten) is zou ik gewoon een retour ticket nemen. Kom je er dan toch achter dat je tzt in vietnam ofzo zit koop je een airasia ticket naar bangkok.

Wel handig is het voor jou om te kijken naar een ticket waar je de datum van de terugvlucht mag aanpassen aangezien je niet weet hoelang je wil blijven.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

OEPS Vietnam moest Laos zijn :@
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie