Reis 4maanden Midden Amerika??

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Daan91

Reis 4maanden Midden Amerika??

Bericht door Daan91 »

Ik ben mij aan het oriënteren op een mooie reis voor ong. 4 mnd. Periode Nov-Maart.
Eventueel met vrijwilligeswerk/taalcursus (spaans/engels).

Afgelopen februari heb ik 3,5 week door Costa Rica gereisd wat ik erg gaaf vond. Maar nu wil ik dan ook iets anders zien en doen. Meer cultuur/ andere natuur en een echt mooi bounty strand zou mooi zijn!

Ik heb een het perfecte vrijwilligersproject gevonden in Nicaragua. Eventueel combineren met bijv. Guatemala, Honduras, Belize, USA (Mexico) ?? Omdat ik in Costa Rica ben geweest ben ik bang dat Nicaragua en de andere Midden-Amerikaanse landen een beetje hetzelfde zijn..? Is dat zo? :?

Ik ga alleen en uiteraard vind ik veiligheid voor een 23jarig meisje ook belangrijk ;)

Hebben jullie ideeën / tips om mij verder te helpen???
Erik
Site Admin

Re: Reis 4maanden Midden Amerika??

Bericht door Erik »

Ik ben (nog) niet naar Costa Rica geweest, maar heb dit jaar wel op het punt gestaan daar naar toe te gaan. Wel ben ik in Guatemala en Nicaragua geweest. Beide landen zijn erg verschillend en op basis van wat ik heb uitgezocht voor Costa Rica lijkt het mij ook weer een eigen uniek karakter te hebben.

Nicaragua is relatief veilig en gemakkelijk per bus te bereizen, je hebt er mooie stranden en mooie natuur en cultuur. Guatemala heeft ook mooie natuur (net weer wat anders) en veel Maya cultuur. Belize is compleet anders dan de eerder genoemde landen en is vooral Caribisch (erg mooie idyllische eilandjes). Mexico heeft ook erg mooie stranden vooral bij Tulum en veel cultuur ook hier veel Maya en gewoon veel invloeden van de Spaanse koloniën.

Je zou een rondje Mexico, Guatemala, Belize kunnen doen in ongeveer drie weken, maar weet niet goed hoe veilig het is als meisje alleen om Guatemala te doen. Sommige zullen zeggen dat het prima te doen is, maar je moet wel goed op je hoede blijven.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

4 maanden klinkt als een mooie periode. Wij hebben zelf in 3 maanden van Costa Rica naar Mexico gereisd. Zeker als je nog vrijwilligerswerk of Spaanse les erbij neemt.

We hebben niet veel tijd in Costa Rica doorgebracht maar voor mijn gevoel is het toch echt wel anders dan de andere landen. Nicaragua is bijvoorbeeld veel relaxter, Honduras heeft geweldig duiken en veel adventure activiteiten, Guatemala is meer traditioneel en Mexico heeft van alles. Mexico vond ik zelf de mooiste stranden hebben.

Je zou ook kunnen kijken naar Zuid-Amerika bijvoorbeeld Colombia, Peru en Ecuador als je echt helemaal iets ander wilt. Ik heb zelf toen ik 21 was alleen door Peru en Bolivia gereisd en dat ging prima. Zoals altijd je gezonde verstand gebruiken en je ter plekke goed laten informeren.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Ik geef Erik gelijk in deze..

Of het veilig is is moeilijk te zeggen.

Een bus voor ons werd in Guatemala beroofd en wij niet.. Snap je, zo dicht KAN het bij elkaar liggen.
Laat je niet weerhouden om dit prachtige land te bezoeken. Gewoon geen gekke dingen doen. Hier in de Schilderswijk in Den Haag moet ej ook niet met je geld tellend en je camera om je nek etc etc in donkere straatjes gaan lopen.

Mijn ervaring is dat het geweldige mensen zijn en vooral als je wat Spaans kan gaat er een wereld voor je open.

Ik zou als ik jou was in Mexico eindigen. in Playa del Carmen bijvoorbeeld
Wat Tikva zegt guatemala is meer traditioneel.
Vergeet Semuc Champey niet.. Niet al te fijne weg er naar toe maar erg de moeite waard:D

als je vragen heb kan je altijd een berichtje sturen
Plaats reactie