Bus van Bangkok (Thailand) naar Laos (Pakse)

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bus van Bangkok (Thailand) naar Laos (Pakse)

Bericht door LaosFan »

Een keer een vraag (i.p.v. antwoord) van mij hier m.b.t. reizen. Ik ben benieuwd naar ervaringen en mogelijkheden om vanuit Bangkok met de bus naar Pakse te reizen. Mijn vriendin komt een tijdje naar Nederland en gaat alleen terug naar huis. Daarom deze vraag. Ze woont op een van de eilanden in het zuiden dan Laos en Pakse is dan dus de beste optie.

Mijn concrete vragen:

- Zijn er bussen vanuit Bangkok naar Pakse?
- Weet iemand de prijs?
- Hoe laat vertrekken ze?
- Waar kan ik meer info vinden?
- Aankomsttijd?

Eigenlijk is alle info welkom :-)

Hartelijk dank!!! Kop chai lai lai zouden ze hier zeggen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Sandervh
Reisexpert

Re: Bus van Bangkok (Thailand) naar Laos (Pakse)

Bericht door Sandervh »

Bus weet ik niet, maar ben zelf zo op de 4000islands geraakt vanuit bangkok:

Nachttrein vanaf Bangkok naar Ubon Ratchathani
tut tuk van treinstation naar bus station.
busstation Ubon Ratchathani naar Pakse
Mini bus (lees: pick up truck met 3 banken) van Pakse naar 4000 islands.

Dit alles sloot eigenlijk allemaal perfect op elkaar aan.
Prijs: geen flauw idee meer...
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Dank je. Ik ken die optie. Heb ik ook weleens gedaan :-)

Maar voor iemand die Laos nog nooit uit is geweest op 20 minuten Cambodja na (en in Laos ook amper gereisd heeft) is dat misschien te lastig en leek de directe bus me het makkelijkste.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Waarschijnlijk wel iets duurder deze optie, maar wel direct:
de VIP toeristen bussen.

Makkelijk te boeken bij een van de vele toeristen bureautjes. (spreekt ze thai?) Enigste wat ze dan moet doen is vanaf het vliegveld een taxi (of skytrain/bus als ze dat aandurft) nemen naar Khao San Road. Daar zijn (zoals je vast wel weet) verschillende toeristen bureautjes die rechtstreekse bussen aanbieden. Misschien wel de makkelijkste manier voor haar.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Mijn topic is nu vrij oud maar ik wil iedereen nogmaals (of voor het eerst) danken voor de reacties en het meedenken!

Intussen heeft ze de bus genomen en wil ik de informatie delen voor mogelijk in de toekomst voor anderen.

Mijn concrete vragen waren (eronder het antwoord):

- Zijn er bussen vanuit Bangkok naar Pakse?
Ja, die zijn er

- Weet iemand de prijs?
Ja, de prijs is 900 Baht (eind juni 2014) maar er werd ook per kilo voor de bagage 10 Baht geteld. 20 kilo is dus 200 Baht extra.

- Hoe laat vertrekken ze?
De bus vertrok om 21.00 uur in de avond vanaf Mochit Busstation (zie ook http://www.thailandtotaal.nl/op-vakanti ... al-mo-chit)

- Waar kan ik meer info vinden?
Hier en op de voorgaande link en met Google is ook het e.e.a. te vinden (maar vaak wel verouderd of wat ouder).

- Aankomsttijd?
Het was een flinke rit en reken zeker een uurtje of 15.
ThomasVN1

Qreply

Bericht door ThomasVN1 »

Hallo,

ik vertrek binnenkort naar LAOS en zou ook de nachtbus van Bangkok naar Pakse willen nemen. Weet je of dat een veilige busrit is omdat sommige mensen zeggen dat ze de VIP-dagbussen verkiezen boven de nachtbussen omwille van de veiligheid.

Dank voor je reactie!
thomas
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Qreply

Bericht door LaosFan »

ThomasVN1 schreef:Hallo,

ik vertrek binnenkort naar LAOS en zou ook de nachtbus van Bangkok naar Pakse willen nemen. Weet je of dat een veilige busrit is omdat sommige mensen zeggen dat ze de VIP-dagbussen verkiezen boven de nachtbussen omwille van de veiligheid.

Dank voor je reactie!
thomas
Ik zie je reactie nu pas en wellicht is mijn reactie dan ook te laat, maar misschien voor anderen in de toekomst niet... Ik heb weinig ervaring met bussen in Thailand maar veel ervaring met bussen in Laos. De wegen in Thailand zijn vaak behoorlijk goed en wat dit betreft denk ik dat je je weinig zorgen hoeft te maken. In Laos heb je te maken met chauffeurs die in mijn ogen soms teveel haast hebben en dingen doen die we in Nederland en Belgie misschien zouden laten, en in Thailand zal dat niet anders zijn. Dat is nu eenmaal zo en er is weinig aan te doen. Als je het hebt over veiligheid van eigendom dan kan ik alleen maar aanraden om je waardevolle spullen bij je te houden in een kleinere tas en de rest in het ruim laten lagen bij de rest van de spullen die mensen meenemen. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad maar mijn indruk in Laos is ook dat er erg weinig gestolen wordt, en al zeker niet op minder toeristische bussen e.d. Ik vertrouw het eerlijkgezegd vaak nog meer dan in Nederland en over het algemeen schat ik de mensen hier erg eerlijk in, en dat is fijn.
Plaats reactie