Nachtbus Siem Reap -> Sihanoukville
Nachtbus Siem Reap -> Sihanoukville
Heeft iemand recente ervaring met de nachtbus van Siem Reap naar Sihanoukville? Ik was van plan deze te nemen over 2 dagen maar ik hoor alleen maar slechte verhalen over nachtbussen in Cambodja.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Re: Nachtbus Siem Reap -> Sihanoukville
Zolang je niet mee naar buiten kijkt door de vooruit is er niks aan de hand 

Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Haha de gouden regel van vervoer in ZO-azie dus. Gaat de bus trouwens van Siem Reap direct naar Sihanoukville of ga je eerst langs Phnom Pennh? Zie geen wegen op de kaart vanaf Siem Reap naar Sihanoukville terwijl de dame van het hostel zegt dat je niet via Phnom Penh gaat.
Als je niet via Phnom Pennh rijdt, dan maakt de bus een hele omweg via het westen. Weet je al hoe lang je er over doet?
Ja hij schijnt er 11 uur over te doen, maar ik reken daar minstens 2 uur extra voor.
Ik heb drie weken geleden nog die nachtbus genomen. Voor de duurde hotel bus variant gekozen, waar je, zolang je niet boven de 1.80m bent, gewoon normaal kan liggen. De reis zelf duurde ongeveer 12 uur.
Ah ok ik ben zelf 1.92 dus dat gaat krap worden, maar dat ben ik inmiddels gewend. Weet je toevallig nog de naam van de touroperator?
Dat durf ik je niet te zeggen, gewoon in Siem Reap zelf geboekt bij mijn hostel daar (Mad Monkey).
Ok thanks voor de info!
Nog 1 aanvulling. Te laat voor jou maar wellicht voor andere reizigers. De hotelbus is inderdaad beter dan een nachtbus. Je hebt dan een bed die ongeveer 1.80 lang is. Het nadeel is dat dit bed erg smal is en je met z'n tweeën in een bed is voor twee personen. Niet zo'n groot probleem voor een stelletje o.i.d. maar veel mensen waren niet erg blij met dit feit. Je zou dan kunnen overwegen om twee bedden voor 1 persoon te boeken.
Daarnaast kun je beter een bovenbed boeken. Deze zijn net iets groter en daarnaast ook prettiger (beneden slaap je op het niveau van het pad. Niet zo fijn...)
De bus gaat via PP. Hij stopt onderweg verder alleen wanneer je dit vraagt. Er is geen toilet in de bus dus moet je in dat geval in de berm. In de ochtend stopt hij nog kort voor aankomst.
Net als in veel andere bussen in Azie, zetten ze ook 's nachts de Airco aan. Het deken dat je krijgt is een soort tafelkleed. Een eigen dekentje of lakenzak kan dan wel prettig zijn (of anders een trui).
Succes!
Daarnaast kun je beter een bovenbed boeken. Deze zijn net iets groter en daarnaast ook prettiger (beneden slaap je op het niveau van het pad. Niet zo fijn...)
De bus gaat via PP. Hij stopt onderweg verder alleen wanneer je dit vraagt. Er is geen toilet in de bus dus moet je in dat geval in de berm. In de ochtend stopt hij nog kort voor aankomst.
Net als in veel andere bussen in Azie, zetten ze ook 's nachts de Airco aan. Het deken dat je krijgt is een soort tafelkleed. Een eigen dekentje of lakenzak kan dan wel prettig zijn (of anders een trui).
Succes!
Het bed in de bus is inderdaad ongelooflijk klein. Ik moest mijn bed delen met een local en heb de hele reis in een positie moeten liggen die niet goed voor je kan zijn. Dat gecombineerd met de hobbelige weg (ik werd 1 keer behoorlijk hard de lucht in gelanceerd) maakt het niet een echt comfortabele reis. De bus stopte ook nog eens heel vaak om locals op te pikken of vracht mee te nemen of af te leveren wat ervoor zorgde dat we 3 of 4 uur vertraging hadden. Als je de tijd hebt kan ik aanraden om gewoon de bus overdag te pakken of eerst naar Phnom Penh te gaan.