Rondreis zuid-oost Azie, 6 maanden

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Julian92

Rondreis zuid-oost Azie, 6 maanden

Bericht door Julian92 »

Dag allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen, voordat ik wat vragen zal gaan stellen.
Ik ben een jongen van 22 jaar, die al enige backpack ervaring heeft. Ik heb zo’n jaar geleden gebackpacked door Vietnam, voor 4 weken. Daarnaast heb ik ook veel gereisd door Europa.

Vanaf dinsdag, 13 mei kom ik in Bangkok aan om vanaf aan mijn plus/minus 6 maandse reis te maken door zuid-oost Azie.
Ik heb nog een aantal vragen aan jullie, voordat ik op reis wil gaan.

Ik kom dus 13/14 mei aan in Bangkok, ik wil vanuit hier 3 weken door het zuiden van Thailand trekken, na zo’n 19 dagen wil ik teruggaan naar Bangkok, om vanuit daar te vliegen naar Yangon (Myanmar).
Is het Visum voor Myanmar (28 dagen) makkelijk te regelen in Thailand, zo ja wat zijn de kosten hiervoor?

Als ik door Myanmar heb gereisd, voor 28 dagen wil ik door naar Cambodja. Ik zit te twijfelen om vanuit Yangon te vliegen naar Phnom-Penh, of naar Bangkok, om vanuit Bangkok de bus te pakken naar Cambodja.
Is het makkelijk om vanuit Bankok naar Cambodja te reizen met openbaar vervoer? Wat moet dit kosten, en hoe lang duurt zo’n reis ongeveer? En hoe kom je makkelijk aan je visum voor Cambodja? Is deze te koop bij de grens?

Wanneer ik zo’n 3 weken heb gereisd door Cambodja, wil ik weer naar Vietnam, omdat ik het zuiden nog niet helemaal gezien heb en hier heb afgesproken met een vriend uit NL. Hoogst waarschijnlijk wil ik vanuit Phnom-Penh naar ho chi minh reizen met openbaar vervoer.
Ik lees op internet dat je je visum moet aanvragen voor Vietnam van te voren. Deze kan ik dus neem ik aanvragen in Phnom Penh zelf? En hoe zit het met het openbaar vervoer vanuit Phnom Penh naar Ho Chi Minh?

Wanneer ik in Vietnam (Ho Chi Minh) ben aangekomen, wil ik hier zsm een motor aanschaffen en vanuit het zuiden naar het noorden trekken. Ik heb niet echt vragen over Vietnam, aangezien ik hier al eerder ben geweest.

Wanneer ik in Hanoi ben aangekomen, wil ik daar mijn motor verkopen en naar Laos gaan (ook met ov).
Wanneer ik in Laos ben, wil ik naar het zuiden reizen, vanuit daar naar Thailand gaan en dan 3 of 4 weken in noord Thailand besteden.

Dus alles even op een rij:

3 weken (zuid) Thailand
4 weken Birma
3 weken Cambodja
4 weken Vietnam
4 weken Laos
3/4 weken (noord) Thailand.

Nogmaals de vragen:

1. Is het Visum voor Myanmar (28 dagen) makkelijk te regelen in Thailand, zo ja wat zijn de kosten hiervoor?
2. Is het makkelijk om vanuit Bankok naar Cambodja te reizen met openbaar vervoer? Wat moet dit kosten, en hoe lang duurt zo’n reis ongeveer?
3. hoe kom je makkelijk aan je visum voor Cambodja? Is deze te koop bij de grens? Of moet ik deze regelen in Bangkok?
4. Ik lees op internet dat je je visum moet aanvragen voor Vietnam van te voren. Deze kan ik dus neem ik aanvragen in Phnom Penh zelf?
5. En hoe zit het met het openbaar vervoer vanuit Phnom Penh naar Ho Chi Minh, is dit makkelijk te regelen en duurt de reis lang?

Voor de rest zijn veel tips welkom, deze volgorde van landen staat vast. Voor de rest heb ik geen duidelijke planning omdat ik het daar wel plan!

Alvast bedankt,

Julian _O_
Julian92

Re: Rondreis zuid-oost Azie, 6 maanden

Bericht door Julian92 »

Nee, bedankt.
Ik organiseer mijn reis toch echt liever zelf :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Julian92 schreef: 1. Is het Visum voor Myanmar (28 dagen) makkelijk te regelen in Thailand, zo ja wat zijn de kosten hiervoor?
Het is geen probleem om je visum te laten regelen. Kosten weet ik niet.
Julian92 schreef: 2. Is het makkelijk om vanuit Bankok naar Cambodja te reizen met openbaar vervoer? Wat moet dit kosten, en hoe lang duurt zo’n reis ongeveer?
Ik zou even de zoekfunctie op dit forum gebruiken voor een actuele prijs. In BKK wordt op veel plaatsen een tour/vervoer aangeboden naar Siem Reap, maar je kan uiteraard ook zelfstandig met het OV gaan.
Julian92 schreef: 3. hoe kom je makkelijk aan je visum voor Cambodja? Is deze te koop bij de grens? Of moet ik deze regelen in Bangkok?
Het visum is aan de grens te koop. Je moet zorgen dat je cash bij je hebt (US$ 25 geloof ik, plus soms wat kleingeld voor de 'douane') en pasfoto's.
Julian92 schreef: 4. Ik lees op internet dat je je visum moet aanvragen voor Vietnam van te voren. Deze kan ik dus neem ik aanvragen in Phnom Penh zelf?
Klop. Wachttijd 1-3 dagen, afhankelijk van hoeveel je betaalt.
Julian92 schreef: 5. En hoe zit het met het openbaar vervoer vanuit Phnom Penh naar Ho Chi Minh, is dit makkelijk te regelen en duurt de reis lang?
Ik heb zelf een tour geboekt van PP via de Mekong Delta naar HCMC. Die tour deed er 3 dagen over. Je kan er ook voor kiezen een directe bus te nemen, dan ben je er in een dag.

O ja, wat je laatste bezoek aan Thailand betreft: als je vanuit Laos naar Thailand reist over land dan krijg je een visumvrije entree van 15 dagen. Deze kan je in Thailand verlengen, of je regelt in Laos een visum voor 30 dagen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

De tijd die je neemt om de landen te bezoeken is ruim genoeg. Fijn om te zien dat je niet te gehaast door de landen heen reist. Er is zoveel te zien! De antwoorden zijn al gegeven door Jenny en daar heb ik niets meer aan toe te voegen.

Mocht je nog meer vragen hebben dan kan je die gerust stellen.

Veel plezier!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Plaats reactie