Route Indonesië, Maleisië en Filipijnen (3 maanden)
Route Indonesië, Maleisië en Filipijnen (3 maanden)
Hi allemaal,
Half augustus vertrek ik richting Azië voor drie maanden. Nu vroeg ik mij af wat de beste route zou zijn als ik de landen Indonesië, Maleisië en de Filipijnen wil aandoen.
Ik zit er zelf aan te denken om te vliegen op Kuala Lumpur en dan direct door te vliegen naar Medan om noord en west Sumatra te bereizen. Vervolgens wil ik vliegen naar Java. (ik zit dan op 45 dagen)
Vervolgens vlieg ik naar het schiereiland Maleisië om hier drie weken te reizen.
Voor de laatste drie weken wil ik vliegen naar de Filipijnen.
Is dit een logische route en is dit te doen in 90 dagen? En ook gelet op de moeson?
Heeft iemand eventueel ervaring met een andere, meer logische, route?
Bedankt alvast voor de reacties!
Groetjes Mieke
Half augustus vertrek ik richting Azië voor drie maanden. Nu vroeg ik mij af wat de beste route zou zijn als ik de landen Indonesië, Maleisië en de Filipijnen wil aandoen.
Ik zit er zelf aan te denken om te vliegen op Kuala Lumpur en dan direct door te vliegen naar Medan om noord en west Sumatra te bereizen. Vervolgens wil ik vliegen naar Java. (ik zit dan op 45 dagen)
Vervolgens vlieg ik naar het schiereiland Maleisië om hier drie weken te reizen.
Voor de laatste drie weken wil ik vliegen naar de Filipijnen.
Is dit een logische route en is dit te doen in 90 dagen? En ook gelet op de moeson?
Heeft iemand eventueel ervaring met een andere, meer logische, route?
Bedankt alvast voor de reacties!
Groetjes Mieke
Re: Route Indonesië, Maleisië en Filipijnen (3 maanden)
Opzich prima route als je ook de goedkope tickets kunt vinden. Zou zelf alleen iets meer tijd voor Filippijnen doen en minder voor Maleisië.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
Vliegen van KL naar Medan is misschien wat overdreven, omdat het maar zo'n klein stukje is.
Je zou ook in Melaka de boot kunnen pakken naar Dumai en vanaf daar Sumatra verder kunnen verkennen.
Ik weet het niet zeker, maar ik heb ook zo'n vermoeden dat er een ferry is tussen Sumatra en Java. Scheelt waarschijnlijk een hoop in de kosten (en het is leuker ^^).
Vanaf Java zou je dan naar de Filippijnen kunnen vliegen en dan terug naar KL.
Of omgekeerd -> Van KL vliegen naar Fillippijnen, dan vliegen naar Java, boot naar Sumatra en boot terug naar Maleisië...
Je zou ook in Melaka de boot kunnen pakken naar Dumai en vanaf daar Sumatra verder kunnen verkennen.
Ik weet het niet zeker, maar ik heb ook zo'n vermoeden dat er een ferry is tussen Sumatra en Java. Scheelt waarschijnlijk een hoop in de kosten (en het is leuker ^^).
Vanaf Java zou je dan naar de Filippijnen kunnen vliegen en dan terug naar KL.
Of omgekeerd -> Van KL vliegen naar Fillippijnen, dan vliegen naar Java, boot naar Sumatra en boot terug naar Maleisië...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Er gaat inderdaad een ferrie van Sumatra naar Java, maar dat zou betekenen dat je heel Sumatra zou doorkruisen en niet alleen het noordwesten. Het kan in principe, en ook wel in 45 dagen. Al moet je wel wat meer vaart maken, de trans-Sumatra-highway is het woordje highway niet waardig, omdat je op sommige delen niet harder dan 40km/h gemiddeld haalt 
Op de Filipijnen vond ik met name Luzon erg mooi.

Op de Filipijnen vond ik met name Luzon erg mooi.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dank voor jullie reacties!
Is het dan misschien beter om iets meer tijd voor Sumatra en Java te nemen en minder voor maleisie? Ik ben de dagen aan het tellen omdat ik het vliegticket uit indo wil regelen ivm het visum.
Ik heb inderdaad na zitten denken om de boot te nemen van Sumatra naar Java, maar omdat ik niet super veel tijd heb wilde ik op de helft (pendang) al 'stoppen'. Vandaar de keuze voor de vlucht.
Ik denk dat ik dan wel de boot neem naar medan ipv vliegen. Ik dacht dat vliegen goedkoper zou zijn (ik zag een ticket voor 22 euro) maar dan neem ik de boot!
Is het dan misschien beter om iets meer tijd voor Sumatra en Java te nemen en minder voor maleisie? Ik ben de dagen aan het tellen omdat ik het vliegticket uit indo wil regelen ivm het visum.
Ik heb inderdaad na zitten denken om de boot te nemen van Sumatra naar Java, maar omdat ik niet super veel tijd heb wilde ik op de helft (pendang) al 'stoppen'. Vandaar de keuze voor de vlucht.
Ik denk dat ik dan wel de boot neem naar medan ipv vliegen. Ik dacht dat vliegen goedkoper zou zijn (ik zag een ticket voor 22 euro) maar dan neem ik de boot!
-
- Reisexpert
In dat geval zou ik de prijs van de boot even checken... : )Mieke24 schreef:
Overigens is Melaka ook een leuk plaatsje om even in rond te hangen...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,