Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Hi,
M'n vriend en ik gaan over 4/5 weken weg om 1 jaar in China te werken en ik begrijp dat wij moeten uitschrijven omdat het langer is als 8 maanden (geen probleem voor ons), maar we hebben een huur huisje en willen het verhuren terwijl we weg zijn. Ik heb gehoord van een kennis dat wij mogen (wettelijk) een tussenhuur contract maken, klopt dat en wat is de proceduur hiervan? We willen natuurlijk liefs huren aan kennissen omdat onze spullen hier blijft...maar ik heb m'n huisbaas ook nog niet verteld omdat ik wilde 1st meer info hebben over de mogelijkheden...
Kan iemand mij aub tips/advies hierover geven, ik maak een beetje zorg
Alvast bedankt,
Niet elk huis mag je onderverhuren wanneer je langere tijd op reis gaat. Dat moet je altijd overleggen met de huurbaas. Met name sociale huurwoningen (via een woningbouwvereniging zijn lastig in onderhuur te doen).
Daarnaast moet je oppassen dat de verhuurder (onderhuurder) binnen een jaar weg is, anders heeft hij huurdersbescherming en mag je hem niet zomaar het huis uit zetten.
Lijkt mij een vraag om aan een juridisch adviseur of advocaat voor te leggen.
Is afhankelijk van je huidige huurcontract en er zitten haken en ogen aan tijdelijke huur. Huurders zijn in NL zeer goed beschermd!
Van september tm maart hebben wij ons huurhuis onderverhuurd.. Hiervoor moesten wij toestemming vragen aan de woningbouwvereniging, maar dit ging erg makkelijk..
Zij hebben zelfs een soort van contract opgezet die wij en de onderhuurders moesten tekenen.
Hierin stond onder andere dat de onderhuurders geen aanspraak kunnen maken op het huis. Erg fijn!
Wij hebben ons uitgeschreven bij de gemeente en ons bij onze ouders ingeschreven als postadres.
Geen problemen gehad.
Het eerste dat je moet doen is dus toestemming vragen.
Ik las overal dat illegaal onderverhuren je grote problemen kan opleveren..
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Dankje wel! We zijn sowieso niet van plan om het te verhuren zonder toestemming, dat lijkt mij niet verstandig maar wij wonen via een particulier en niet bij een woningbouw vereiniging...
Dus eigenlijk moeten we als eerste toestemming vragen bij onze huisbaas?
Thanx voor alle tips! Ik heb nog een vraag...Wij hebben pas een paar dagen geleden ondekt dat wij een full body medical exam moeten doen en we zijn net naar onze huisarts geweest. Hij kan bijna alles doen behalve het hart filmpje, plus hij weet ook niet waar wij zo snel een kan laten doen... Weet iemand ergens waar ze deze testen doen?