Route Cairns-Adelaine + Campervan

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Nidels

Route Cairns-Adelaine + Campervan

Bericht door Nidels »

Hallo :W

Ik vroeg me af hoe het reizen met het openbaar vervoer meevalt ten opzicht van reizen met huurwagen/camper.
Ik en mijn vriendin gaan met zen tweetjes voor 6 weken (15 okt - 30 nov 2009) en het lijkt ons wel gemakkelijk om de reis te doen met een eigen (gehuurde) wagen. We zouden opteren voor een campervan; busje met keukentje en matras(geen toilet of douche). We hebben zonet een eerste optie gevonden; huren van een campervan via "Aussie tours" vanuit België uit.
Hebben jullie verder tips in het huren van een wagen/camper? Idee van prijsverschil met huren vanuit België(/Nederland) en prijs van Australië? + Wat zijn gemiddelde prijzen voor het staan op een camperplaats? Kan je de camper zomaar overal neerplaatsen?

Een andere vraag:
We reizen van Melbourne over de 'Great Ocean road' en dan terug naar Sydney. Daar nemen we vlucht naar Cairns om opnieuw af te zakken tot Brisbane. Van Brisbane vliegen we weer naar huis.
=> Wagen huren tussen Melbourne en Sydney + Wagen huren tussen Cairns en Brisbane.
Ziet iemand ergens problemen? reisparcours, zotte kosten, (klimaat) ,... ?

Dank u voor de tips en informatie! ^O^
Niels & Ellen.
Laatst gewijzigd door Nidels op 10 jun 2009 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Patrick87

Re: Vervoer - Campervan

Bericht door Patrick87 »

Klimaat geen problemen, goed moment!
Kwa campers heb je ook nog WickedCampervans.
Campings staat veel over in de lonely planet (sowieso een aanrader). Zo uit mn hoofd geloof ik dat je heel ruwweg iets van 10-20 dollar moet rekenen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Vervoer - Campervan

Bericht door bolletjeom »

Lees op deze site eens het hoofdstuk Alles Over Australië.

Met name (wild)kampeerplekken,
de kampeertips en campers

ik zie de toegevoegde waarde niet om in belgie of nederland de camper te regelen. Leg gewoon direct contact met de verhuurder ter plaatse. Ik ben fan van Wicked campers. Die busjes zijn niet supernieuw maar wel erg goedkoop.

Wanneer je 2 keer een busje wilt huren kan je proberen te onderhandelen dat ze het zien als 1 rental en je een korting geven op de prijs. Die prijzen worden per week lager als je ze langer huurt. Of dat je niet 2 keer de startkosten of wat dan ook betaald.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nidels

Re: Route + plannen Campervan

Bericht door Nidels »

Bedankt al voor de reacties! Het maken van een onderhandeling bij 2 maal huren bij éénzelfde maatschappij is zeker het proberen waard.

Qua route hebben we zonet vanavond nog het één en het ander besproken. De routewijziging van:
Alternatief 1:
Melbourne - GOR - Sydney
VLUCHT Sydney - Cairns
Cairns - Brisbane

Naar: Alternatief 2:
Cairns - Sydney
VLUCHT Sydney - Melbourne
Melbourne - GOR - Adelaine - Kangaroo Island - Adelaine

Onze voorkeur gaat dus naar 'Alternatief 2'. Zo reizen we niet meer in een cirkel maar in één lijn langs de oost kust. Het is gunstiger naar klimaat toe(starten in warmere noorden, eindigen in het Zuiden 1,5 maand later; dan is het daar ook warmer),en we zouden besparen door het nemen van een kortere vlucht (Sydney - Melbourne vs. Sydney - Cairns). + in deze route bezoeken we nu ook Kangaroo Island.

Cairns - Sydney zouden we in 4 weken willen doen. Melbourne - Adelaine in 2 weken.
Voor de huur van vervoer dachten we eveneens volgend plan te opteren (al wordt onderhandelen dan moeilijker :{ ):
Cairns - Sydney: huur Campervan
Melbourne - Adelaine: Huur van een traditionele wagen

Het enige wat we nu nog moeten na gaan of Cairns - Sydney wel te doen is in 4 weken?!
Jullie inbreng is steeds welkom! :)
Belle

Re: Route Cairns-Adelaine + Campervan

Bericht door Belle »

Wicked campers is niet meer zo goedkoop helaas als ze eruit zien. Voor een periode van 8 weken hebben we een Backpackers campervan voor 32 euro per dag. Wicked is voor dezelfde periode 48 euro per dag. Toch een groot verschil. Zeker als je kijkt naar de campers. De busjes van Wicked zijn oud en doen me denken aan een klein studentenkamertje. Bij elkaar geraapt spul, oud, kapot, maar wel erg leuke busjes natuurlijk.
De busjes van Backpacker campervan zijn meer compleet (kussens, dekens, eski, 2 pits kooktoestel, uiteraard alle pannen, bestek, glazen etc) en vaak maar 1 jaar oud!
Je kan vanuit huis al op internet de prijzen vergelijken.
sjaantje
Reiziger

Re: Route Cairns-Adelaine + Campervan

Bericht door sjaantje »

Belle schreef:Wicked campers is niet meer zo goedkoop helaas als ze eruit zien. Voor een periode van 8 weken hebben we een Backpackers campervan voor 32 euro per dag. Wicked is voor dezelfde periode 48 euro per dag. Toch een groot verschil. Zeker als je kijkt naar de campers. De busjes van Wicked zijn oud en doen me denken aan een klein studentenkamertje. Bij elkaar geraapt spul, oud, kapot, maar wel erg leuke busjes natuurlijk.
De busjes van Backpacker campervan zijn meer compleet (kussens, dekens, eski, 2 pits kooktoestel, uiteraard alle pannen, bestek, glazen etc) en vaak maar 1 jaar oud!
Je kan vanuit huis al op internet de prijzen vergelijken.
Dit is afhankelijk van welke periode je gaat, bij ons komt Wicked toch echt goedkoper uit in september/oktober. Die andere busjes zijn wel wat luxer ja!
Plaats reactie