Vliegervaringen Air Malta
Afgelopen week hebben we twee keer mogen vliegen met Air Malta, in een nette Airbus A320. We hebben rechtstreeks bij Air Malta geboekt, aangezien dit goedkoper was dan middels sites als Skyscanner etc. Het inchecken verliep prima en was al mogelijk voordat de incheckbalies eigenlijk open zouden gaan. Online inchecken is vanaf Schiphol nog niet mogelijk. Ondanks dat ik bij vertrek bijna 21 weken zwanger was, hoefde ik geen vliegverklaring te overhandigen en kreeg ik zonder vragen een stoel aan het gangpad toegewezen. Ook het boarden verliep goed. We zijn een paar minuten later vertrokken, omdat er iemand niet was komen opdagen waardoor de baggage uit het ruim gehaald moest worden. Het personeel was op beide vluchten vriendelijk en behulpzaam. We vlogen eerst naar Brussel voor een korte overstap, tijdens deze superkorte vlucht kregen we water en een pakje sultanakoekjes aangeboden. Op de luchthaven van Brussel moesten we een klein uurtje wachten, waarna we verder vlogen naar Malta. Tijdens deze vlucht ('s middags) kregen we een complete warme maaltijd aangeboden. Water en sap wordt gratis aangeboden, voor overige drankjes moet je (contant!) betalen. De terugvlucht, wederom in een Airbus A320, verliep ook prima, wel 20 minuten later vertrokken dan aangegeven stond, maar uiteindelijk zijn we wel zelfs voor de aangegeven aankomsttijd gearriveerd op Schiphol. Op de terugreis ('s morgens) kregen we een English breakfast aangeboden. Er is geen entertainment aanwezig, wel krijg je op een schermpje de vluchtinformatie te zien.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Van Schiphol rechtstreeks naar Malta International Airport gevlogen. Vlucht duurde eigenlijk iets meer dan 3 uur, maar waren na 2:45 al geland en door de douane.
Tijdens de heen-vlucht een lekkere (vegetarische) maaltijd gekregen en een drankje voor bij het eten. Voor een vlucht van drie uur vind ik dat prima. Inchecken is inderdaad nog niet mogelijk, maar omdat ik vroeg was een prima plek vooraan gekregen en de twee stoelen naast mij bleven gedurende de vlucht leeg. Extra ruimte dus
Tijdens de terugvlucht ook op tijd vertrokken en eerder aangekomen op Schiphol. Net als Reismeis kregen wij een English breakfast en een drankje bij het eten.
Op beide vluchten was het personeel erg vriendelijk en behulpzaam. De rechtstreekse verbinding is prettig en scheelt veel tijd. Mocht je deze dus kunnen kiezen doen!
Tijdens de heen-vlucht een lekkere (vegetarische) maaltijd gekregen en een drankje voor bij het eten. Voor een vlucht van drie uur vind ik dat prima. Inchecken is inderdaad nog niet mogelijk, maar omdat ik vroeg was een prima plek vooraan gekregen en de twee stoelen naast mij bleven gedurende de vlucht leeg. Extra ruimte dus

Tijdens de terugvlucht ook op tijd vertrokken en eerder aangekomen op Schiphol. Net als Reismeis kregen wij een English breakfast en een drankje bij het eten.
Op beide vluchten was het personeel erg vriendelijk en behulpzaam. De rechtstreekse verbinding is prettig en scheelt veel tijd. Mocht je deze dus kunnen kiezen doen!