Bus Melbourne - Sydney

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
babbeloebaa
Vakantieganger

Bus Melbourne - Sydney

Bericht door babbeloebaa »

Hallo Allen,

Weer een vraagje van deze dame. :)
23 december leveren wij de camper in, in Melbourne. Wij zullen met kerst bij familie verblijven die in Melbourne woont, maar daarna willen we doorreizen naar Sydney om daar oud&nieuw te vieren.

Omdat we dan geen camper meer hebben, willen we met de bus gaan.
Nou heb ik zelf op greyhound gekeken en daar heb ik een micropass voor $159 pp.
Alleen heb je hier maar 1 stopover in Canberra.

Wat zijn jullie ervaringen met het bus vervoer tussen Melbourne en Sydney.
Is dit ook makkelijk te doen met het openbaar vervoer? Dit zal wel goedkoper zijn neem ik aan?

Liften is niet echt een optie aangezien we met 4 personen zijn.

Alvast bedankt,

Groetjes Mariël
Erik
Site Admin

Re: Bus Melbourne - Sydney

Bericht door Erik »

Misschien kun je gebruik maken van een huur auto die je terug moet brengen van Melbourne naar Sydney (rental car relocate) Je moet er net geluk mee hebben maar wat kosten betreft (zeker voor vier personen) wel erg aantrekkelijk. Kun je voor dat bedrag ook niet vliegen? Of misschien zelfs goedkoper?

Ben zelf niet tussen Melbourne en Sydney geweest, maar heb me laten vertellen dat dit deel gemakkelijk gemist kan worden om te zien.
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Wil je gewoon zo snel mogelijk of wil je ook dingen zien? De kust- en alpenroute zijn prachtige. Mooie plekjes om een tijdje te zijn. Maar je kunt ook in één keer. 's nachts is dan goedkoop. Je slaapt dan in de bus. Moet je natuurlijk geen probleem vinden. Firefly is een snelle, goedkope vervoerder. Maar met zij vieren zo een relocation ook een goede optie zijn!
babbeloebaa
Vakantieganger

Bericht door babbeloebaa »

Dank voor de reactie Erik en Francine.
Ik heb me nog niet heel erg verdiept in de bezienswaardigheden tussen Melbourne en Sydney, maar heb er nu 2N/3D voor berekend.

Ik zal eens kijken bij firefly.
Zo'n relocation kan natuurlijk pas max 1 week van te voren geregeld worden?
Taan
Vakantieganger

Bericht door Taan »

Ik weet niet hoe het zit tijdens de kerstperiode natuurlijk, maar over het algemeen is vliegen een stuk goedkoper. Kijk even naar Tiger Air of JetStar, dat zijn de budgetmaatschappijen van Australië. Ik ben toen van Sydney naar Melbourne gevlogen voor $80. Komt natuurlijk wel vervoer van en naar het vliegveld bij. Ligt eraan of je gewoon van A naar B wilt of nog dingen op de route wilt zien.

Misschien kun je ook nog kijken naar huren van een auto/camper die je in Sydney weer kan inleveren? Aangezien jullie met z'n vieren zijn.
Plaats reactie