Spullen in backpack onderverdelen

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Bjorn123
Reisexpert

Spullen in backpack onderverdelen

Bericht door Bjorn123 »

Tijdens mijn vorige reis was mijn inpak tactiek meestal gewoon alles bij elkaar rapen en erin proppen. Supersnel, maar als je iets nodig hebt ben je een half uur aan het zoeken, plus dat ik nog het één en ander ben kwijt geraakt.

Volgende keer wil ik het iets handiger aanpakken. Ik wil mijn spullen onderverdelen in kleinere tasjes/dingetjes. Bijvoorbeeld een tas voor je kleding (T-shirts/korte broeken), een tasje met opladers/elektronica, enz enz. Hoe doen jullie dit? En als je het ook zo doet, wat gebruik je dan om je spullen in onder te verdelen. Ik ben voor mijn kleding op zoek naar een soort van stoffen koffertje ofzo zoals rechts boven op deze foto:

Afbeelding

Heb alleen geen iedee waar ik zoiets kan krijgen. De overige spullen verdeel ik gewoon over verschillende toilet-tasjes maar dat is een beetje te klein voor kleding.
thvmoer

Re: Spullen in backpack onderverdelen

Bericht door thvmoer »

De packing cubes van Eagle Creek lijken me wat je zoekt ;-)!
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Precies dat, dankjewel! :)

Wel een beetje aan de dure kant maar er zal wel iets goedkopers te vinden zijn..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Een plastic zak van de Lidl?

Klinkt flauw, maar werkt prima voor mij :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Gewone plastic tassen zat ik ook al aan te denken maar dat is zo zwak. Dacht er opeens aan dat ik nog van die waterdichte zakken had liggen, die zijn ook prima geschikt voor kleding natuurlijk!

Afbeelding

Ohh, wat zal het in en uitpakken soepeltjes verlopen binnenkort *O*
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Wat maakt het uit als een plasticzak kapot gaat? In veel landen krijg je gratis een nieuwe ;)

Ik ben niet zo van de zakken. Ik heb mijn ondergoed in een zakje en m'n toiletspullen. M'n laders zitten in het bovenvak van m'n rugzak. Zakje voor de vuile was en dat is het.

Als in met duikspullen reis zit m'n tas erg vol, dan is het altijd weer proppen. Ik heb daarom juist liever losse spullen. Ben er inmiddels zo aan gewend dat ik altijd zo reis.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Jenny schreef:Wat maakt het uit als een plasticzak kapot gaat? In veel landen krijg je gratis een nieuwe ;)
Ik bedoel meer dat de hele inhoud eruit flikkert als ik tas uit mn backpack trek :P
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nee plastic zakken zijn verschrikkelijk, tenminste als je zo'n iemand bent die op een dorm slaap en dan vroeg opstaat en dan in die zaken gaat lopen rommelen. Wat een rot geluid.
Ik heb zelf die packing cubes, ja ze zijn duur maar ze gaan na 10 jaar nog steeds goed mee. Twee medium en 1 kleintje. Ondergoed in de een, extra toiletspullen zoals zonnebrand in de ander en in de laatste zwemspullen. Verder is zo'n vacuumzak ook handig vooral als je naar plekken gaat waar je verschillende soorten kleding nodig hebt. In ijsland zat er bijvoorbeeld mijn zomerkleren in en eenmaal in canada de winterkleren.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik sluit me (alweer!) aan bij Jenny.
Plastic zakken of überhaupt spullen ergens instoppen en dan in je rugzak zijn mega onhandig (vind ik).
Het neemt ten eerste meer ruimte in als je zo pakt, en de tijd die je nu kwijt bent aan het zoeken, ben je dan kwijt aan het openen van al die extra tasjes. En wat Tikva zegt, is ook waar: Het maakt heeeeeeeerrie!

Ik heb een manier gevonden die voor mij super werkt (maar misschien voor jou niet).
Het is een oude foto en deze rugzak heb ik niet meer, maar op de foto zie je hoe m'n kleding is opgevouwen in het hoofdvak. Zo neemt het weinig plek in én je ziet precies wat waar zit. Voor ik de voorlader dichtrits, leg ik m'n ondergoed nog op m'n kleding.
Van bovenaf stop ik dan m'n vuile was (dit wel in een plastic tas) en m'n toilettas boven in het hoofdvak.
De rest van m'n spullen verdeel ik over de andere vakken. Alles heeft een vaste plek.
Wel heb ik ook een aantal tasjes van Eagle Creek voor losse spullen; 1 voor medicijnen, 1 voor praktische zaken, zoals duct tape, lepel en vork etc, en 1 voor papieren (kopieën paspoort).
Werkt super. Ik heb alles binnen handbereik en ben nooit iets kwijt!

hoe-pak-jij-backpack-t23004.html
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het is dan wel belangrijk dat je een backpack hebt waar je ook aan de voorkant in kunt.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Bjorn,
Bij ons zitten onze kleren gewoon los in de rugzak. Wij hebben zo'n rugzak die langs voor open kan.
Ik heb op enkele jaren tijd oude pennenzakken, tasjes, hoesjes verzameld :-) en gebruik ook van die wasnetjes om bv bh's in te wassen.
Dus kleren zitten los, dan heb ik een zakje voor adapters van elektronica, een zakje voor fotospullen, een zakje voor medicatie in tubes en verband en pleisters, onze medicatie steken we - de strips een voor een onderaan afgeplakt met tape voor tegendruk (zo gaan ze minder vlug stuk) in een plastic doosje.
Mijn onderbroeken steek ik in zo'n netje om wasgoed in te steken; Vuil ondergoed gaat gewoon in een plastik zak. Wij hebben altijd grote, stevige plastik zakken extra mee. Altijd handig om vuile schoenen, vuile kleren in te steken en is degelijker dan van dat flutjes plastik in Aziatische winkels.
Werkt prima!! Wij vinden die Eagle Creek dingetjes te duur.
Nadeel van je onderbroeken allemaal samen te steken is echter als je de zak verliest dan ben je alle onderbroeken kwijt. Ik be nu niet de dikste maar ook geen gestroomlijnd model en ik vond in Ulaan Bataar, Mongolie, geen enkele onderbroek die me paste :-) Lang leve de inlegkruisjes en de boxershorts van mijn man; :% To much information :-)
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Ik zelf had ook alles los (behalve vuil ondergoed) in mijn backpack en eigenlijk nooit aan geërgerd. Heb een Deuter 45 +10 dus zo eentje waar je vanaf de voorkant in kan + je kunt er een middenstuk dichtritsen waardoor je 2 compartimenten krijgt.

Onderste compartiment had ik onderbroeken, sokken, zwembroek, zaklamp, lakenzak
Bovenste gedeelde had ik als ik de voorkant eraf haalden men t-shirts en wat verder naar boven mijn broeken (die dus daardoor weer makkelijk vanaf de bovenkant te pakken waren.

Verder adapters en Ehbo set had ik in het bovenste vak van de "klep" gestopt
Schoenen en of slippers had ik aan de buitenkant.

Werkte voor mij in ieder geval perfect. zou er namelijk zelf echt niet aan moeten denken om voor ieder dingetje weer een aparte zak/tas eruit te halen.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik heb mijn kleding altijd in een vacuümzak (Balbo of Lifeventure), scheelt een boel ruimte en je haalt die zak eruit en klaar.

Voor de rest heb ik zelf katoenen of zijden zakjes genaaid van restjes stof. Een zakje voor opladers, zakje voor elektrische dingen (dompelaar/zaklamp/etc), zakje voor ehbo/etc. En nog apart een toilettas.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Tijdens mijn vorige reis had ik ook aan backpack die van de voorkant open kon, deze keer niet helaas. Toen pakje ik mijn rugzak ook netjes in met stapeltjes opgevouwen kleding, nou dat deed ik 2x en toen niet meer :P Ik hoef idd niet ALLES onderverdeeld in kleine tasjes maar voor kleding en losse dingetjes vind ik het toch wel handig. Ondergoed doe ik meestal in de zijvakken. De was doe ik idd ook sowieso in een was zak, slaapzakje en lakenhoes in het onderste gedeelte (Dat kan gelukkig wel gescheiden worden anders word het helemaal grabbelen).
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Zelf een groot voorstander van aparte zakjes. Zijn er slechts een paar, ondergoed, kleding kort, kleding lang, en wat voor losse meuk. Genoeg plek in mijn backpack en kan alles gelijk vinden en goed voor extra bescherming. Mijn tas heeft een paar maanden terug 14 uur op een bus gelegen in de zon, blijkbaar lagen daar ook zakken met vis. Kan je na gaan hoe mijn backpack rook na die rit.
Gelukkig de kleding e.d. alle maal niet *)

Oh ja, geen plastic zakjes, die maken inderdaad een irritant geluid.

Maar zo heeft ieder zijn eigen inpak methode.
Plaats reactie