Finland: Helsinki
Finland: Helsinki
Zojuist een ticket geboekt naar Finland om daar een kennis van mij op te zoeken van de zomer. Dit keer reis ik niet meteen door maar heb ik ook 1,5 dag te besteden in Helsinki. Moet nog even gaan rondneuzen wat ik allemaal zou kunnen gaan doen maar iemand nog leuke suggesties?
Re: Helsinki
Ik ben in 2012 drie dagen in Helsinki geweest.
Ik vond Helsinki echt zo n stad waar t leuk is om een beetje rond te struinen. Verder kan je veel van de gebouwen rondom het plein van de bekende Domkerk betreden (veel gratis). De oude bibliotheek bijvoorbeeld was wel mooi.
Ook richting het zuiden lopen door het op een heuvel gelegen park of langs het water is bij helder weer leuk. Zie je de vele eilanden in de zee liggen.
Ik vond Helsinki echt zo n stad waar t leuk is om een beetje rond te struinen. Verder kan je veel van de gebouwen rondom het plein van de bekende Domkerk betreden (veel gratis). De oude bibliotheek bijvoorbeeld was wel mooi.
Ook richting het zuiden lopen door het op een heuvel gelegen park of langs het water is bij helder weer leuk. Zie je de vele eilanden in de zee liggen.
Hi!
In 2012 zijn wij vanaf Tallinn een dagje metbde boot naar Helsinki geweest. Wij hebben vooral veel rondgelope en s-middags de boot gepakt naar een van de eilanden, Suomenlinna geloof ik. Daar musea bezocht en verder rondgekeken.
Er zijn heel veel boten/ponden die de hele dag door naar allerlei eilanden gaan.
Veel plezier!
In 2012 zijn wij vanaf Tallinn een dagje metbde boot naar Helsinki geweest. Wij hebben vooral veel rondgelope en s-middags de boot gepakt naar een van de eilanden, Suomenlinna geloof ik. Daar musea bezocht en verder rondgekeken.
Er zijn heel veel boten/ponden die de hele dag door naar allerlei eilanden gaan.
Veel plezier!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Kir87, dat eiland lijkt me zeker de moeite waard. Die had ik ook op m'n lijstje staan maar twijfel of dat niet heel veel van de tijd gaat kosten die ik daar heb maar als ik jouw post lees, kan ik in de ochtend andere dingen bekijken en dan 's middags naar het eiland.